Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Calendar
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

90% van individuele leaseklanten straks via LeaseVergelijker

zondag 14 juni, 2015
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

De ambitie is niet mals: tegen het einde van het jaar moet 90% van de individuele leaseklanten hun offertes vergelijken via LeaseVergelijker, het initiatief van LeaseTrader dat vandaag live gaat. De vergelijker moet niet alleen leaseklanten wegwijs maken in prijs én voorwaarden van de verschillende leaseproducten – naast private lease ook shortlease en operational lease – het moet voor de aangesloten leasemaatschappijen (goede) leads opleveren.

Ooit begonnen als marktplaats voor tweedehands leasecontracten is LeaseTrader uitgegroeid tot de online marketeer van leasemaatschappijen en dealers. Het geheim? LeaseTrader en dochter InfoTrade weet als geen andere het ‘online verhaal’ vorm te geven door hun kennis (het bedrijf is Google-partner en specialist in Google Adwords campagnes) en de lange ervaring met de automotive-branche.

Wilbert Philippo wil 90% van de individuele leaseklanten bereiken met LeaseVergelijker. “Dat lijkt hoog gegrepen maar wij hebben nu al 300.000 unieke bezoekers per jaar op LeaseTrader.nl. Daarmee komen we al heel aardig in de buurt!"

Wilbert Philippo wil 90% van de individuele leaseklanten bereiken met LeaseVergelijker. “Dat lijkt hoog gegrepen maar wij hebben nu al 300.000 unieke bezoekers per jaar op LeaseTrader.nl. Daarmee komen we al heel aardig in de buurt!”

Wat ook heeft geholpen is dat leasemaatschappijen de laatste jaren internet hebben omarmd on nieuwe business te genereren. Online marketeers hebben hun intrede gedaan en in sommige gevallen is er zelfs een online director aangesteld. Maar dat laat onverlet dat men niet zelf alle ontwikkelingen en uitwerkingen kan bijbenen, stelt Wilbert Philippo, directeur van LeaseTrader. “Ze hebben een partner nodig die hen daarin bijstaat. Wij zitten hier met een compleet team met een volledige focus op online marketing.” De samenwerking gaat soms zo ver dat LeaseTrader over het volledige marketingbudget beschikt van een leasemaatschappij. Niet alleen staat dan het leaseaanbod op zowel LeaseTrader als eventueel LeaseVergelijker, maar worden er Google Adwords campagnes opgezet, acties voor bepaalde modellen ingezet of partnermailings verstuurd. Alles afhankelijk van wat het best werkt voor die specifieke klant.

Beladen discussie

LeaseTrader als leadgenerator van leasemaatschappijen. Dat moet straks helemaal gelden voor het nieuwe label LeaseVergelijker. Vandaag gaat het live nadat er ruim een jaar aan is gewerkt. Twee externe financiers zijn aangetrokken om de (forse) investeringen mogelijk te maken. Een vergelijkingssite opbouwen mag dan simpel klinken, als je het goed doet, is het verreweg van eenvoudig, benadrukt Philippo. “We zetten niet zomaar de prijzen van de verschillende aanbieders tegenover elkaar, maar ook de voorwaarden. Daarnaast worden ook de actieauto’s zichtbaar, dus als iemand op een Fiat 500 zoekt, dan komt er ook altijd een aanbod van aanbieders die momenteel op dat model een actuele actie hebben lopen. Dat betekent dat je uiteraard altijd de juiste auto’s met elkaar moet vergelijken; technisch was dat een flinke opgave.”

“In veel gevallen hebben we moeten aankloppen bij de betreffende leasemaatschappij om alles duidelijk te krijgen”

Gezien de beladen discussie over het grote verschil in voorwaarden van private lease, waarbij de AFM over de schouder van de branche meekijkt, is LeaseTrader in de ontwikkelingen van de vergelijker niet over één nacht ijs gegaan. Uiteindelijk denkt Philippo dat zijn vergelijker de aanbiedingen van de diverse partijen alleen maar transparanter maakt voor de individuele leaseklant. In één oogopslag is precies te zien welk beleid het bedrijf heeft ten aanzien van meer of minderkilometers. Of dat er een borg moet worden betaald, dan wel een vast bedrag of in de vorm van drie maandtermijnen. Op dat vlak zit een fors verschil tussen de aanbieders, is Philippo opgevallen. Het vergelijken van al die voorwaarden was een lastige klus. “Soms zitten de tarieven verpakt in pakketten met een bijbehorend aantal kilometers. In veel gevallen hebben we moeten aankloppen bij de betreffende leasemaatschappij om alles duidelijk te krijgen. Dat betekent veel handmatig werk. Maar ook dat komt uiteindelijk weer de transparantie ten goede”.

Tevreden.nl

Overigens doet LeaseVergelijker niet aan een selectie van leaseaanbieders. Er is ook geen vergunning van de AFM nodig omdat LeaseVergelijker alleen de bezoeker LEASEVERGELIJKER_LOGOgrdoorsluist naar de betreffende aanbieder. Wel hoopt Philippo binnenkort op een keurmerk Private Lease waarmee onder andere de branchevereniging van leasemaatschappijen VNA mee bezig is. Ook worden de scores van tevreden.nl op LeaseVergelijker getoond. Op dat platform kunnen gebruikers hun leasemaatschappij beoordelen. “Voor LeaseVergelijker hebben we advies gevraagd van de oud-directeur van Beslist.nl, een van de grootste consumentenvergelijkingswebsites van Nederland. Net als wij werken die ook met zowel kleine bedrijven als grote aanbieders zoals Bol.com. Daar hebben we veel van geleerd.”

Misschien dat de autobranche zelf nog de grootste omslag moet maken

De consument en ook de zakelijke leaserijder zullen volgens Philippo snel gewend zijn aan de vergelijker. Misschien dat de autobranche zelf nog de grootste omslag moet maken, denk de directeur. Vooral grotere bedrijven blijken moeizaam de omslag te kunnen maken naar de ‘online wereld’ waar het draait om clicks en leadgeneratie. Volgens Philippo moeten bedrijven en hun marketingafdelingen vooral af van het budgetdenken. “Wij generen kwalitatief, goede leads voor zowel grote als kleine leasemaatschappijen. Alleen de click moet worden betaald. Nu zie je nog te vaak dat tegen het einde van het jaar bedrijven leads laten liggen omdat het eerder vastgestelde budget op is. Dan laat je dus business liggen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Private lease / Auto-abonnementen
Labels: LeaseTrader

Gerelateerde links:

  • VNA maakt eisen keurmerk private lease bekend
  • Leaserijder wordt nieuwe klant van leasemaatschappij
  • Vliegende Lease Advies Brigade bij Mijndomeinauto
  • VNA hekelt onderzoek private lease VAvdZ
  • BKR: verplichte registratie alle private leasecontracten
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design