Dragintra Fleet Services en Fleet Profile richten FleetAcademy op

dinsdag 22 maart, 2016

Steeds vaker hebben verschillende afdelingen binnen één organisatie te maken met het wagenpark. Maar het schort hen vaak aan actuele kennis. De FleetAcademy is opgericht voor die managers die nauw betrokken zijn bij de strategische, tactische en operationele uitdagingen in relatie tot fleet- en mobiliteitsmanagement.

Volgens Erik Wijbenga van Dragintra Fleet Services is fleet- en mobiliteitsmanagement een vak waar de actualiteit van vandaag relevant is voor de keuzes van morgen. “Om kennisdeling met vakgenoten te stimuleren, hebben een aantal partners uit de branche de FleetAcademy opgericht. De doelgroep zal niet alleen bestaan uit fleetmanagers, maar ook HR-specialisten, inkoopspecialisten of vakgenoten met een financiële achtergrond. Allen hebben ze behoefte aan een klankbord, is mijn ervaring.”

fleetacademy_logoDe partners van de FleetAcademy zijn Dragintra Fleet Services, databasemarketingorganisatie Fleet Profile, de Fleet&Lease Academy van Barend Lambrechtsen en TrendsinAutoleasing.nl.

Drie pijlers

De FleetAcademy stoelt op drie pijlers: fleetmanagement trainingen, expertsessies en sales pitches. Deelname aan de expertsessies en sales pitches zijn voor leden kosteloos. Voor de deelname aan de fleetmanagement trainingen worden wel kosten in rekening gebracht

Jaarlijks organiseert de Academy vier expertsessies, waarin door experts uit de markt de ontwikkelingen en visie wordt gepresenteerd over een centraal onderwerp. De aftrap met de eerste expertsessie  is op 21 april met als centrale thema winterbanden & het bandenlabel. De sprekers komen van Alphabet, Apollo Vredestein en de ANWB. De presentaties duren maximaal 30 minuten, waarna er voldoende ruimte is om met vragen en discussie. Een verslag en eventuele kennisdocumenten van de sessies zullen op TrendsinAutoleasing worden gepubliceerd.

Andere kennissessies die staan gepland gaan over IFRS, autoregelingen & berijdersbeïnvloeding en verzekeringen & autoschade. In onze agenda vindt u alle details hierover.

Telematica & carsharing

De sales pitches zijn bedoeld om bezoekers in korte tijd kennis te laten maken met verschillende leveranciers van vergelijkbare producten en/of diensten die interessant en actueel zijn. Op TrendsinAutoleasing kunnen deze pitches ook onder de aandacht worden gebracht voor een bredere doelgroep middels een zogenaamde sales pitch package. De FleetAcademy organiseert 3 pitches per jaar, de eerste start op 12 mei met als centrale thema telematica & carsharing.

Fleet Profile zal haar enorme database van fleetowners inzetten voor het werven van de bezoekers. De databasemarketingorganisatie heeft precies in beeld wie er bij welke organisatie verantwoordelijk zijn voor het wagenpark.

Tco van mobiliteit

De FleetAcademy biedt als enige in markt fleetmanagement trainingen die ook zullen worden geëxamineerd door een bevoegde instantie. Doelstelling van de trainingen is startende en gevorderde fleetmanagers een volwaardige opleiding te geven, over marktkennis en specifieke fleetmanagement thema’s. Barend Lambrechtsen, ook verbonden aan het KPI training, is gepokt en gemazeld in het geven van lease- en fleettrainingen.

Wijbenga: “De tijd van grootschalige evenementen waar fleet- of andere managers hun kennis bijspijkeren op het gebied van wagenparkbeheer, werkt onzes inziens steeds minder. Het is tijd voor wat nieuws. Met de FleetAcademy willen wij alle deelnemers informatie en middelen aan bieden om met meer grip op kosten en processen, de tco van mobiliteit van een fleetowner naar beneden te krijgen. We voorzien met de FleetAcademy echt in een behoefte, zo is onze overtuiging.”

Kijk op http://www.fleetacademy.nl/ voor alle info

Categorie: Trainingen / mobiliteit
Labels: FleetAcademy