Athlon introduceert nieuwe mobiliteitsapp (ism XXImo)

donderdag 9 maart, 2017

‘Milo’ heet de nieuwe app verbonden aan de Athlon Mobility Card. De app helpt met het plannen – inclusief persoonlijk reisadvies! – en mobiel betalen van zakelijke mobiliteit. Het is ontworpen in samenwerking met XXImo en dient als mobiliteitsassistent.

De nieuwe app is onder meer uitgebreid met dagelijks reisadvies gebaseerd op de persoonlijke agenda en actuele verkeerssituatie van de gebruiker, een functie om parkeergeld mobiel te betalen en de mogelijkheid om een Uber te bestellen en te betalen. Het moet allemaal leiden tot efficiënter reizen door optimaal gebruik te maken van verschillende vervoersvormen.

Daarnaast beheert de app het persoonlijk saldo van medewerkers voor verschillende mobiliteitsmogelijkheden zoals het OV, parkeren, taxi of het tanken van brandstof voor de auto. Gebruikers zien ook het saldo dat zij kunnen inzetten voor mobiliteit en kiezen zelf hoe ze dit willen inzetten om van A naar B komen.

Volgens Niels van den Hoogen, commercieel directeur bij Athlon, stellen steeds meer bedrijven flexibele mobiliteit of een mobiliteitsbudget beschikbaar voor hun medewerkers. En ze koppelen ook steeds vaker incentives aan het efficiënt en duurzaam gebruik van mobiliteit. Milo moet die ontwikkelingen ondersteunen.

Categorie: Mobiliteit / Smart Mobility
Labels: Athlon, XXImo