EV-transitie: wat is de rol van fabrikant/importeur?

donderdag 18 mei, 2017

Wat is de rol van de autofabrikant en importeur bij de transitie naar elektrisch vervoer? En wat betekent dat voor het dealernetwerk en de afnemers, zowel particulieren als fleetowners? Automotive Insiders heeft twee extra sprekers weten te strikken voor de bijeenkomst Elektrisch Vervoer in stroomversnelling van 20 juni.

Simon Smit is Zero Emission Manager bij Renault. Hij zal die dag de rol van de fabrikant/importeur belichten in de EV-transitiefase. Ook Edwin Remijn, directeur Broekhuis Holding, zal een bijdrage leveren. Autodealers zien tal van ontwikkelingen op zich afkomen, zoals de connected car, betalen voor gebruik en ook de elektrisch aangedreven auto. Ontwikkelingen die ze niet zelf hebben geïnitieerd maar waar ze wel mee te maken krijgen. Welke ontwikkeling komt wel tot wasdom en welke niet of slechts een beetje? Welke keuzes maak je en hoe richt je daar je organisatie op in?

Daarnaast zal Max Erich, sectoreconoom bij ING, de impact schetsen van elektrificatie op de maakindustrie. Hans Groenhuijsen, directeur-eigenaar van bureau Advies in Automotive en Mobiliteit, denkt dat over ‘pakweg vijf jaar’ allerlei parallelle ontwikkelingen samenkomen die voor een enorme acceleratie gaan zorgen. “Accu-innovatie (actieradius, kostprijs), een sterk verbreed voertuigaanbod, autonoom rijden en de deeleconomie gaan een krachtenbundeling aan, die maar één kant op wijst. De huidige praktische en emotionele bezwaren zijn irrelevant geworden of eenvoudig te overwinnen.”

Anton Cornelissen, directeur van trainingsbureau Mens & Techniek, schetst tenslotte de effecten van elektrische en hybride auto’s op de monteur en zijn werkplaats.

Meld u snel aan. Voor meer informatie, kijk in onze agenda.

Categorie: Elektrisch rijden / Plug-in
Labels: Automotive Insiders