DitchYourKeys-campagne: NS samen met Uber en SnappCar

dinsdag 12 september, 2017

NS, SnappCar en Uber starten in Amsterdam gezamenlijk de campagne DitchYourKeys. Deelnemers krijgen van 15 tot 22 september een NS Business Card met een persoonlijk budget van Uber en SnappCar. 

De campagne is een soort LowCarDiet waarin deelnemers de auto zoveel mogelijk laten staan. Bij DitchYourKeys krijgen geselecteerde deelnemers in ruil voor hun autosleutels een tegoed voor de apps Uber en SnappCar. Daarnaast ontvangen zij een NS Business Card waarmee ze toegang hebben tot al het openbaar vervoer en deur-tot-deurdiensten zoals Greenwheels en de OV-fiets.

Volgens de NS blijkt uit onderzoek onder inwoners van Amsterdam dat meer dan tweederde van de Amsterdammers (68 procent) mobilty apps als alternatief ziet voor eigen autobezit. Uit data van Uber is bovendien gebleken dat ongeveer 25 procent van alle ritten in de ochtendspits in Amsterdam bij een van de NS treinstations begint of eindigt.

Volgens NS-baas Roger van Boxtel is het idee dat mensen kiezen voor óf de auto óf de trein achterhaald. “Wij willen mensen helpen om vrij te reizen op de manier die op dat moment het beste bij ze past.”

De actie is onderdeel van de European Mobility Week waarin Europese steden worden uitgedaagd om nieuwe vormen van duurzame mobiliteit in te voeren. Het thema van dit jaar is carsharing.

Categorie: Mobiliteit / Smart Mobility
Labels: NS, Snappcar, Uber