Sycada en VodafoneZiggo introduceren ‘mindful driving’

dinsdag 10 april, 2018

VodafoneZiggo gaat de DriveTag van Sycada inzetten om het rijgedrag van haar werknemers te ‘vergroenen.’ De voordelen op gebied van brandstof- en CO2 reductie, verkeersveiligheid en voertuigonderhoud moeten aanzienlijk zijn, aldus de telecomprovider.

De DriveTag van Sycada.Green

Sycada gebruikt de term ‘mindful driving’ als beschrijving van deze optimalisatie van rijgedrag. Het werkt heel simpel, benadrukt Jesse Stuiver van Sycada. “Als je bedachtzamer omgaat met het gaspedaal, en je minder laat leiden door de neiging om constant gas te geven of te remmen, kun je tot 30% besparen op je energieverbruik en vergroot je ook nog eens de verkeersveiligheid. DriveTag leert je precies dat.”

VodafoneZiggo wist al eerder het aantal gereden kilometers van monteurs succesvol te verlagen. Met de inzet van Sycada’s DriveTag wordt nu getracht de hoeveelheid CO2 uitstoot per gereden kilometer en het aantal schades te verlagen. Daarnaast hopen Sycada en VodafoneZiggo ook andere bedrijven te inspireren om Mindful Driving te introduceren in hun wagenpark.

Eerder lanceerde Sycada een whitepaper over ‘mindfull driving’http://www.trendsinautoleasing.nl/nieuws/achtergrond-artikelen/6415012-sycada-drivetag-zuinig-autorijden-als-sport-en-zonder-privacybezwaren/ waarbij zuinig rijden als sport (en zonder privacybezwaren!) wordt gepropageerd. CEO Kristian Winge stelde eerder tegenover TrendsinAutoleasing dat duurzaamheid en winstgevendheid tegenwoordig hand in hand gaan.

Categorie: Milieu / CO2-besparing
Labels: Sycada