LeasePlan wil met CarNext.com occasionmarkt opschudden

woensdag 9 mei, 2018

LeasePlan Nederland introduceert vandaag CarNext.com. Het moet een onafhankelijk pan-Europees merk worden voor kwalitatief hoogwaardige gebruikte auto’s, om vertrouwen te brengen in de markt voor jong gebruikte auto’s. Want de tijd is rijp om de markt voor occasions op te schudden, zegt LeasePlan.

Een van de vijf Nederlandse Delivery Stores van CarNext.com

Dat laatste baseert de leasemaatschappij op onderzoek, uitgevoerd door Kantar TNS. Volgens dit onderzoek gaan Nederlanders nog liever naar de tandarts of doen ze hun belastingaangifte dan dat ze onderhandelen over de prijs van een tweedehands auto. Verder blijkt dat 48% van de ondervraagden vraagtekens plaatst bij de kilometerstand en onderhoudshistorie van occasions, 46% vindt dat een testrit te kort duurt om goed te kunnen beslissen, 39% bereid zou zijn om hun zoekgebied voor een tweedehandsauto uit te breiden als de auto vervolgens bij hen voor de deur zou worden afgeleverd, 12% een auto online zou kopen als de auto bij hen voor de deur zou worden afgeleverd.

CarNext.com is ontworpen om in al deze consumentenbehoeften te voorzien. Automobilisten kiezen hun auto online uit, vervolgens kan de auto bij hen thuis worden afgeleverd of kunnen ze de auto bezichtigen bij een van de Delivery Stores in Breukelen, Moordrecht, Hengelo, Zwolle en Veghel. Hier kunnen ze een testrit maken en met een deskundige praten voordat ze een definitief besluit nemen. CarNext.com wil een netwerk van 50 Delivery Stores opzetten in Europa.

Volgens Erik Henstra, Managing Director van LeasePlan Nederland, is er onder Nederlandse consumenten een groeiende vraag naar gebruikte auto’s van hoge kwaliteit voor een eerlijke prijs en voorzien van de laatste milieu- en veiligheidstechnologieën. “Waar het tot nu toe aan ontbrak is een merk waar mensen vertrouwen in hebben. Dat merk is CarNext.com: geweldige auto’s, vaste prijzen, afgeleverd waar en hoe de koper maar wil.”

Op den duur krijgen automobilisten ook de mogelijkheid om een leasecontract of abonnement af te sluiten op een gebruikte auto naar keuze, meldt LeasePlan. Volgens een marktrapport van Roland Berger bedraagt de potentiële markt voor de verkoop van drie tot vier jaar oude gebruikte wagens zo’n EUR 65 miljard.

Categorie: Remarketing
Labels: LeasePlan