Tango stapt in bij SnappCar voor groei in hoogste versnelling

dinsdag 21 januari, 2020

Tango, onderdeel van Q8, investeert 8 miljoen euro in autodeelplatform SnappCar, maakt het bedrijf eind september bekend. De ambities zijn niet gering: als marktleider wil het autodeelbedrijf voor de zomer van 2020 zo’n 1 miljoen gebruikers hebben.

Tango en haar moederbedrijf ziet grote kansen in hoe de samenleving anders omgaat met mobiliteit, zoals minder focus op autobezit. Het is Tango’s ambitie om een derde van de klanten een auto te laten delen of leasen bij SnappCar. “Naast de 196 onbemande Tango tankstations en een partnerwerk van ruim 750 tankstations willen wij ons in Nederland mede door deze investering gaan richten op nieuwe diensten”, zegt Bert Gillis, Retail Director Benelux Tango en Q8. “We zien dat mensen vaker hun autodelen, vooral als het snel en eenvoudig werkt. SnappCar is voor ons daarom de ideale partner om in deze markt de kansen te pakken. We willen een mobiliteitsspeler worden met als aanbod een mix van autodelen, autoleasing, parkeren, openbaar vervoer en andere deelconcepten. Onze expertise en kennis komen in de samenwerking met SnappCar goed tot hun recht.”

Klanten van Tango ontvangen een aanbod van SnappCar om 4 maanden gratis gebruik te maken van SnappCar Keyless. Achter het dashboard bouwt een monteur een kastje in. Klanten kunnen dan de auto direct openen met de SnappCar-app. Een auto met Keyless wordt drie keer vaker verhuurd dan andere auto’s. Gemiddeld levert een ‘Keyless’ auto 350 euro per maand op. Gillis: “Ook komt er een gezamenlijk Tango-SnappCar aanbod bestaande uit korting op brandstof, een private lease aanbod en de mogelijkheid tot autodelen.”

Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Labels: Snappcar, Tango

Gerelateerd achtergrond-artikel