Strategisch partnership Nationale-Nederlanden en VVCR-Prodrive

woensdag 28 april, 2021

Nationale-Nederlanden brengt haar label Hello Mobility onder in een strategisch partnership met VVCR-Prodrive. Want realtime voertuig- en wagenparkdata plus het op de juiste manier visualiseren daarvan waren de nog ontbrekende puzzelstukjes in verkeersveiligheidsoplossingen van VVCR-Prodrive. Het doel van de samenwerking: nul arbeidsgerelateerde verkeersongevallen!

Afgelopen maart sloot VVCR-Prodrive al een deal met LeasePlan dat nu al haar leaserijders (zowel zakelijke als private leaseklanten) gratis de online rijveiligheidstrainingen van VVCR-Prodrive laat volgen.

Mark Maaskant van VVCR-Prodrive

Met het partnership met Hello Mobility van Nationale-Nederlanden kan VVCR-Prodrive met name ondernemers in de transport- en logistieksector beter begeleiden bij hun wagenparkbeheer. Daarbij vergroot het de verkeersveiligheid in Nederland in zijn algemeenheid, zegt Mark Maaskant, eigenaar van VVCR-Prodrive. “Ik ben er trots op dat we in de loop der jaren zijn getransformeerd naar een innovatief bedrijf voor integrale verkeersveiligheidsoplossingen. We bieden een datagedreven aanpak voor bedrijven die hun wagenparkkosten willen verlagen en willen bijdragen aan een verkeersveiliger en duurzamer Nederland.”

Minder schade, lager brandstofverbruik

Het strategisch partnerschap past ook volgens Gerard van Rooijen, directeur Zakelijk Schade bij Nationale-Nederlanden, goed bij de strategie van Nationale-Nederlanden om klanten, naast verzekeringsproducten, ook andere oplossingen aan te bieden. “Door naast de ondernemer ook de chauffeurs te coachen krijgen zij meer inzicht in hun rijgedrag. Dit leidt tot meer verkeersveiligheid, minder schade, lager brandstofverbruik en geringere onderhoudskosten. Dat is niet alleen in het financiële belang van de ondernemer. Zo leveren we ook een positieve bijdrage aan de verduurzamingsopgave van onze samenleving.”

Nul arbeidsgerelateerde verkeersongevallen is de inzet van de samenwerking. Maar ook: met het partnership kunnen vervolgstappen worden gezet in de ontwikkeling van integrale mobiliteitsoplossingen. Van Rooijen: “Hello Mobility functioneert goed en slaat aan in de mobiliteitsmarkt. Maar we willen meer klanten bedienen. Om deze markt beter van dienst te zijn zetten we in op verdere groei en innovatie. Dat vraagt om een partij zoals VVCR-Prodrive. Dat bedrijf is in staat Hello Mobility in een ondernemende omgeving door te ontwikkelen.”

Hello Mobility blijft een zelfstandig label, met een eigen website en eigen specialisten.

Categorie: Geen categorie

Gerelateerd achtergrond-artikel