Verzekeraar voor nieuwe mobiliteit

donderdag 17 november, 2022

Allianz is het sterkste wereldwijd opererende verzekeringsmerk volgens het deze zomer gepubliceerde BrandFinance Global 500. Het bedrijf staat op nummer 30 op deze ranglijst van meest waardevolle merken ter wereld. Daarmee is Allianz de nummer 1 als het gaat om wereldwijd opererende verzekeringsmerken. 

De digitaliseringsactiviteiten hebben in dit succes een rol gespeeld, zegt Jordi Backx, Client Success Manager bij Allianz Nederland. Ook bij wagenparkverzekeringen wordt steeds meer gewerkt met data en digitalisering. Het helpt, volgens Backx, om voortdurend bijvoorbeeld de schadelast van een fleetowners in de gaten te houden. Allianz ziet zichzelf ook als verzekeraar voor nieuwe mobiliteit. Zo biedt het verzekeringen voor autodelen als onderdeel van een totaaloplossing voor leasemaatschappijen.  Backx: “We zijn continu in gesprek met meerdere partijen over dergelijke vormen van nieuwe mobiliteit. Voor hen willen we vooral een gewaardeerde en stabiele partij zijn die de processen op orde heeft en op die manier nieuwe mobiliteit vleugels kan geven.”

Categorie: Verzekeringen
Labels: Allianz

Gerelateerd achtergrond-artikel