Fleet Profile: gerichte propositie voor ‘complexe markt’

dinsdag 23 juni, 2015

Fleet Profile is voortgekomen uit Computer Profile, de organisatie die al ruim 25 jaar succesvol is met B2B database marketing binnen de ICT-markt. Zo’n vijf jaar geleden is besloten om ook de Automotive & Mobility-markt te bedienen met een vergelijkbaar concept. Rob Groenen, Business Development manager: “De Automotive & Mobility-markt is een kapitaalintensieve markt die volop in beweging is. In de opstartfase merkten we dat de datavoorziening over de B2B-markt bij onze klanten en prospects nogal mager is.”

DataDe markt wordt complexer; beslissingen over het wagenpark en mobiliteit in een breder perspectief worden steeds vaker genomen op diverse niveaus binnen een organisatie. De aanleiding om te komen tot een nieuw mobiliteitsbeleid is vaak heel divers. Is kostenbesparing het uitgangspunt? Moet vooral de CO2-footprint omlaag? Of wil men de werknemers een flexibeler mobiliteitsaanbod doen?

Groenen: “Alle stakeholders binnen een bedrijf hebben zo hun eigen belang. Als je beschikt over gedetailleerde informatie dan kan je als aanbieder van mobiliteitsproducten en -diensten gerichte proposities voorleggen aan bijvoorbeeld de Fleet manager, CFO of de HR-directeur. Als je van tevoren weet hoe sales een potentiële klant proactief moet benaderen, dan is de kans van slagen groter dan wanneer je wacht tot managers van dezelfde organisatie zelf op zoek gaan naar informatie.”

Categorie: Marktcijfers / brancheberichten
Labels: Smart Profile / Fleet Profile

Gerelateerde achtergrond-artikelen