Fleet Profile, van business case naar database

dinsdag 23 juni, 2015

In tegenstelling tot de generieke adressenleveranciers bouwt Fleet Profile een database die is afgestemd op de informatiebehoefte binnen een specifieke markt. “De database bevat enkel organisaties en informatie die aan sluit bij de behoefte van de markt die we bedienen,” vertelt Business Development manager Rob Groenen. “We volgen trends en ontwikkelingen, op basis daarvan bepalen we welke vragen we voorleggen aan onze respondenten.”

Rob Groenen van Fleet Profile

Rob Groenen van Fleet Profile

Voordat Fleet Profile in zee gaat met een potentiële klant, wordt eerst bepaald welke marktsegmenten aansluiten bij de propositie van de klant. Groenen: “Op die manier kunnen we precies aangeven hoe groot het verkooppotentieel is. Het levert bijvoorbeeld een groep op van 2.000 nauwkeurig geselecteerde prospects waarvan we vervolgens precies weten wat de samenstelling is van hun wagenpark en met welke leveranciers ze werken. De potentie-analyse zorgt voor een realistische inschatting van het verkoop potentieel en het opstellen reële doelstellingen.”

Fleet Profile distribueert haar data via het online platform FleetWeb. Op basis van de overeengekomen licentie vindt de klant hier alle relevante en up-to-date informatie. Groenen: “Wekelijks wordt de database geüpdatet vanuit onze eigen callcenters in de Benelux. We investeren continu in het proactief valideren en verzamelen van data en we zijn daarin uniek. Het is in onze optiek overigens de enige manier om tot een kwalitatief goede en betrouwbare B2B-database te komen.”

Categorie: Marktcijfers / brancheberichten
Labels: Smart Profile / Fleet Profile

Gerelateerde achtergrond-artikelen