Accenture gaat via Shell CO2-uitstoot compenseren

vrijdag 10 november, 2017

Shell heeft gisteren op het Nationaal Sustainability Congres een CO2-compensatieprogramma gelanceerd voor haar zakelijke klanten. Accenture Nederland gaat als eerste klant de CO2-uitstoot van hun wagenpark nu compenseren.

Manon van Beek (rechts), directeur Accenture Nederland, neemt symbolisch een boompje in ontvangst van Shell Nederland president-directeur Marjan van Loon bij de lancering van de nieuwe Shell-service waarmee klanten de CO2-uitstoot van hun wagenparken kunnen compenseren

De service is gekoppeld aan de Shell Card en werkt in drie stappen. Allereerst geeft Shell klanten inzicht in hun CO2-emissies. Vervolgens wordt gekeken hoe de uitstoot gereduceerd kan worden, bijvoorbeeld door verandering van rijgedrag. Tot slot berekent Shell na elke tankbeurt de CO2-uitstoot en compenseert deze namens de klant via één van de CO2-compensatieprojecten waarbij zij betrokken is. Klanten krijgen hier zogenoemde CO2-credits voor.

Volgens Marjan van Loon, president-directeur Shell Nederland, zijn duurzame oplossingen nodig voor een succesvolle overgang naar een koolstofarmere toekomst. “Shell richt zich op verschillende ontwikkelingen om de CO2-voetafdruk die voortkomt uit mobiliteit te verlagen. Door klanten te helpen zo min mogelijk brandstof te verbruiken, door alternatieve energiebronnen aan te bieden en nu ook door klanten in de gelegenheid te stellen om hun CO2-uitstoot te compenseren.”

Als voorbeeld van alternatieve energiebronnen noemt Van Loon, naast vloeibaar gemaakt aardgas (LNG) ter vervanging van reguliere diesel, waterstof en het elektrisch opladen van auto’s. Zo werkt Shell aan een netwerk van snellaadpalen op haar tankstations. Daarnaast nam Shell recent NewMotion over, één van Europa’s grootste aanbieders van elektrische oplaadpunten thuis en op het werk.

Categorie: Geen

Gerelateerde achtergrond-artikelen