Flexibele mobiliteit aanbieden? Fiscus hoeft geen spelbreker te zijn

donderdag 13 december, 2018

Shuttel heeft de afgelopen jaren redelijk in de luwte geopereerd. Lange tijd is er gebouwd aan het systeem, waarbij de (door)ontwikkeling nog altijd zo dicht mogelijk bij het bedrijf wordt gehouden. Daarbij viel het Johan Schallenberg op dat er in de markt veel werd geroepen maar dat in de praktijk de MaaS-oplossingen niet of slecht bleken te werken.

Nu met de aansluiting van enkele grote bedrijven en organisaties, de ervaring die dat heeft opgeleverd, acht Schallenberg de tijd rijp ‘zijn’ Shuttel groot in de markt te zetten. Waarbij ook leasemaatschappijen worden benaderd om de mobiliteitskaart, eventueel in eigen look & feel, te gaan inzetten. Het is immers kostbaar en tijdrovend om een eigen platform te ontwikkelen. Nu er meer concurrentie is, ziet Schallenberg heel opmerkelijk de verkopen makkelijker worden. “Tegenwoordig heb je meteen al heel inhoudelijke gesprekken met potentiele klanten. En die zogenaamde fiscale hobbels? Samen met EY Belastingadviseurs hebben we een handboek geschreven over het aanbieden van flexibele mobiliteit. Er zijn heldere spelregels die vaak weinig bekend zijn bij bedrijven. De fiscale regels vormen zeker geen belemmering bij het opzetten van nieuw mobiliteitsbeleid.”

Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Labels: Shuttel

Gerelateerd achtergrond-artikel