Hyundai met Vodafone in connected car-diensten

dinsdag 13 november, 2018

Hyundai Motor start in Europa een strategische samenwerking met Vodafone om klanten volledige in-car infotainment en onlinediensten aan te kunnen bieden. Het nieuwe infotainmentsysteem komt in de loop van 2019 beschikbaar in een aantal nieuwe Hyundai-modellen in Europa.

Hyundai gaat het IoT-netwerk (Internet-of-Things) van Vodafone gebruiken om alle eigen diensten uit te rollen in heel Europa, zodat klanten optimaal kunnen profiteren van het nieuwste in telematicatechnologie.

De connectiviteitstechnologie van Vodafone vormt een integraal onderdeel van het infotainmentsysteem. Hyundai-rijders krijgen daardoor toegang tot onlinediensten als live traffic informatie, parkeer- en locatiediensten en voertuigdiagnostiek. Bovendien zijn alle functies met spraakcommando’s te activeren. Het systeem werkt parallel met Apple CarPlay en Android Auto.

“Deze strategische samenwerking stelt ons in staat veel meer connectiviteit in de auto aan te bieden, met de ondersteuning van een uitgebreid Europees datanetwerk”, zegt Jungsik Suh, Senior Vice President ICT Division bij Hyundai Motor Group. “Het systeem is in de loop van 2019 in heel Europa verkrijgbaar in nieuwe Hyundai-modellen, waardoor klanten altijd de meest accurate en relevante informatie bij de hand hebben.”

Categorie: Geen

Gerelateerd achtergrond-artikel