De occasion als profit center; BCA profiteert

woensdag 7 augustus, 2019

Veilingen zijn nog altijd de core business van BCA. Het is verreweg nog de grootste activiteit van de Europese marktleider. Maar BCA inkoop doet sinds twee jaar ook een behoorlijke duit in de zak.

Hierin koopt BCA de auto – en loopt dus het risico – en verkoopt die vervolgens op een eigen veiling. Het is een groeiende tak van sport, aldus BCA. Voor partijen die de remarketing zelf willen doen, is er BCA Consultancy. Dan wordt het modulaire softwarepakket AutoBlOX ingezet waarbij bijvoorbeeld dealerbedrijven, maar ook fleetowners, eigen veilingen kunnen opzetten. Het is die gecombineerde dienstverlening waardoor het veilingbedrijf al jaar op jaar groei laat zien, zegt Aukema. BCA ziet de handel bij dealers teruglopen vanwege verminderd showroombezoek en minder nieuwverkopen. Maar daar staat dus tegenover dat steeds meer autobedrijven hun occasions als profit center zien. En dat is goed nieuws voor BCA. “In Engeland zijn er al dealerholdings die een deel van de nieuwverkopen afstoten om zich te concentreren op gebruikt. Dat zie ik in Nederland ook wel gebeuren.”

Categorie: Remarketing
Labels: BCA Autoveiling

Gerelateerd achtergrond-artikel