14.000 Fords gaan ‘connected’ in Avis-app

dinsdag 3 september, 2019

Avis Budget Group sluit vandaag een overeenkomst met Ford Commercial Solutions om meer dan 14.000 Fords te koppelen aan hun Europese vloot van huurauto’s. Deze ‘connected’ auto’s moeten voor zowel klanten als fleetowners grote voordelen opleveren.

De nieuw gelanceerde Avis-app levert ‘autoverhuur 2.0’ op liet de autoverhuurder begin deze zomer al weten. Daaronder vallen ook de telematicaplannen waarmee het bedrijf vandaag mee naar buiten komt.

Connected cars stellen Avis-klanten niet alleen in staat om het hele huurproces via de app te beheren, het biedt ook real time waardevolle telemetriegegevens, inclusief kilometerstand, brandstofniveau en voertuigconditie-updates. Dit zorgt voor een snellere doorlooptijd voor klanten, omdat wagenparkbeheerders van Avis Budget Group de informatie die ze nodig hebben, sneller kunnen verwerken.

Open platform

Eerder kondigde de autoverhuurder de komst aan van 35.000 connected Ford-voertuigen in de Verenigde Staten. “De 14.000 nu in Europa is een belangrijke mijlpaal in ons streven naar een wereldwijd volledig connected wagenpark,” aldus Valerie Chenivesse, Fleet Services Director – International, Avis Budget Group. “Connectiviteit stelt ons in staat om de efficiëntie als bedrijf te verhogen en een meer gestroomlijnde en op maat gemaakte ervaring voor onze klanten te bieden.”

Verwacht wordt dat eind 2019 meer dan 4 000 voertuigen in de Avis Budget Group-vloot ‘connected’ zijn, en 10 000 tegen het einde van 2020.

Om zijn geïntegreerde telematicaoplossing te verbinden, gebruikt Ford Commercial Solutions – een afdeling van Ford Smart Mobility LLC – de Transportation Mobility Cloud (TMC) van Autonomic, een open platform dat de informatiestroom van en naar de geïntegreerde modems van voertuigen veilig beheert. Door deze samenwerking profiteert Ford Data Services van de ingebouwde connectiviteit van Ford-voertuigen en worden gegevens rechtstreeks van voertuigen naar de TMC overgedragen zonder dat extra hardware, beheer of installatieonderbrekingen van derden nodig zijn. De gegevens worden vervolgens eenvoudig doorgestuurd naar het interne IT-systeem of de telematicadienst van de wagenparkeigenaar via het TMC – waardoor bedrijven eenvoudig toegang hebben tot waardevolle informatie die hun activiteiten en de algemene klantervaring kan verbeteren.

Categorie: Geen

Gerelateerde achtergrond-artikelen