Wagenparkbeheerders: bereikbaarheid leasemij gedaald

dinsdag 3 december, 2019

Gemiddeld geven de wagenparkbeheerders de leasemaatschappij het cijfer 7,9, maar zorgen tegelijkertijd voor een (forse) lagere NPS-score van 23. De gemiddelde score van alle deelgebieden ten opzichte van twee jaar geleden is over de hele linie gedaald.

Er zijn 556 enquêtes van wagenparkbeheerders afgenomen, flink meer dan in de vorige editie. Hoewel het rapportcijfer niet verschilt van die van leaserijders, zijn de wagenparkbeheerders kritischer op onderdelen. Met name de bereikbaarheid van de leasemaatschappij en de snelheid van de reactie is stevig gedaald vergeleken met twee jaar geleden. Op het gebied van organisatieaspecten is met name het nakomen van afspraken een aandachtspunt. Aan de klantvriendelijkeid ligt het niet, met een 8,9 scoort dit onderdeel het hoogst.

De service inzake winter- en zomerbanden wordt het best gewaardeerd op het onderdeel dienstverlening. Het schouwen van de auto’s bij inlevering is daarentegen een aandachtspunt en vergeleken met twee jaar geleden ook sterk gedaald. Wat de resultaten van de individuele leasemaatschappijen betreft, krijgen Friesland Lease krijgt van de wagenparkbeheerder het hoogste rapportcijfer, maar ook DirectLease en Van Mossel Leasing scoren hier hoog.

Prijs naar de derde plaats

De voornaamste reden om te kiezen voor een leasemaatschappij is de kwaliteit van de service. Daarnaast zijn goede ervaringen uit het verleden nog belangrijker geworden. Opvallend is dat het element prijs naar de derde plaats is gezakt. Op het gebied van de financiële aspecten is gevraagd naar het offertetraject, de beschikbare rapportages en de prijs-kwaliteitverhouding. Opvallend is dat DirectLease hier hoog scoort. Met name Athlon en Alphabet zijn vergeleken met twee jaar geleden minder goed gaan scoren op dit punt.

Categorie: Klanttevredenheid
Labels: TOL rapport, VZR

Gerelateerd achtergrond-artikel