Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer je 'Postvak in' of spam map nu om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email
[wysija_form id="1"]
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Naslagwerk
  • Partner worden?
  • Over ons
Photo

Maxus: nú doorpakken met de elektrische bestelauto

maandag 14 december, 2020
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Qua timing had de komst (en beschikbaarheid!) van de nieuwe elektrische bestelauto Maxus eDeliver3 niet beter gekund. Met nieuw aangekondigde subsidies voor elektrische bestelauto’s en de komst van emissievrije zones in binnensteden. Bovendien staat de dealerorganisatie nu als een huis, zegt Lou Jedeloo, Country Manager Maxomotive Nederland. “Het besef om nú door te pakken met de elektrische bestelauto is alom vertegenwoordigd.”

Al eerder dit jaar schetste het kennis- en innovatiecentrum ElaadNL de inhaalslag die elektrische bestelauto’s de komende tijd gaan maken. Belangrijke EV-groeimotor is de verbanning van fossiele brandstof (diesel én benzine)bestelauto’s in binnensteden in Nederland vanaf 2025 in de zogenoemde Zero-Emissie (ZE) zones. Die komen bovenop de zones die nu al door veel gemeenten zijn ingesteld met grenzen aan de uitstoot van het verkeer. Corona heeft bovendien een enorme slinger gegeven aan e-commerce en daarmee aan de roep om een versnelde vergroening in de (binnenstedelijke) logistiek. Het zijn allemaal beleidswijzigingen die direct van invloed zijn op bedrijven actief in binnensteden en afhankelijk zijn van bestelbussen.

Country Manager Lou Jedeloo van Maxomotive

Maar de onderzoekers van ElaadNL constateerden begin 2020 ook al ook een snelle technologische vooruitgang wat betreft actieradius en oplaadvermogens van elektrische bestelvoertuigen. Dat vertaalt zich in een gunstige TCO van elektrische bestelauto’s ten opzichte van bijvoorbeeld diesels. Van die berekeningen weet Lou Jedeloo alles. “Die TCO van veel elektrische bestelbussen ligt in veel gevallen nu al lager dan een dieselbus, afhankelijk van de hoogte van landelijke of regionale subsidies. Waarbij de Maxus, met zijn goede prijs-kwaliteitsverhouding, de financiële berekeningen doorgaans met glans doorstaat ten opzichte van de concurrentie.”

Logistieke processen

De eDeliver3 is de nieuwste telg van het elektrische bestelautomerk Maxus. De eDeliver3 is vanaf het begin ontworpen als elektrische bestelauto en niet als Diesel, benadrukt Jedeloo. Wat een duidelijk USP is ten opzichte van bestaande modellen te elektrificeren. Het model is verkrijgbaar in twee lengtes. De autopers heeft er inmiddels in kunnen rijden en is enthousiast (zie kader). Naast deze kleinere bestelauto is er ook de grotere broer, de EV80 die in de (voor)zomer 2021 wordt opgevolgd door de eDeliver9. Een aantal grote fleetowners, waaronder Albert Heijn, DHL, PostNL, Liander, IKEA en verhuisbedrijf TSN, rijden al rond met de EV80. Allen bedrijven die druk bezig zijn met het elektrificeren van hun logistiek. Wat overigens meer behelst dan het simpelweg vervangen van de dieselbussen voor een elektrische variant, benadrukt Jedeloo. “Elektrisch rijden heeft invloed op je logistieke processen en natuurlijk op de TCO. Dat laatste is onder andere weer afhankelijk van de gebruikte laadinfrastructuur. Albert Heijn bijvoorbeeld maakt alleen gebruik van AC-laders; de bestelauto’s staan ’s avonds lang genoeg stil om ze op te laden. Snellere DC-laders zijn veel duurder en in hun geval niet nodig.”

Maxus (Nederland) en haar professionele dealernetwerk doet vooral aan ‘consultative selling’, zoals Jedeloo het noemt

Het zijn verkooptrajecten waar de Maxus-dealers in het land allemaal op getraind zijn. Maxus (Nederland) en haar professionele dealernetwerk doet vooral aan ‘consultative selling’, zoals Jedeloo het noemt. Het neemt de (potentiële) klant mee in alle aspecten van elektrisch rijden, inclusief TCO-berekeningen en laadinfrastructuur. Wat daarbij helpt is dat Maxomotive Nederland onderdeel is van de grote, Belgische importeur Alcomotive die bij onze zuiderburen importeur is van zo’n 10 verschillende merken. In Nederland zijn er nu zeven dealers aangesteld met in totaal 20 verkoop- én servicelocaties in het land. In totaal wil Jedeloo doorgroeien naar maximaal 10 contractpartners.

De nieuwe Maxus eDeliver3

100 procent op EV

Momenteel is het echt aanpoten om aan de vraag te kunnen voldoen. Waarbij het een goede zaak is dat meerdere merken nu met elektrische bestellers komen, benadrukt Jedeloo. Dat maakt de markt alleen maar interessanter en de interesse van de bedrijven in EV-LCV’s groter. Daarbij heeft Maxus wel degelijk een streepje voor. “Bij ons is de focus 100 procent op EV. Vanaf een blanco vel zijn de eDeliver3 en eDeliver9 ontwikkeld. Maar nog belangrijker: bij ons zijn de bestelauto’s ook direct leverbaar! Of je er nu 1 wilt bestellen of 100 stuks, het maakt bij Maxus niet uit. De concurrentie kampt met een (groot) tekort aan productiecapaciteit, een tekort aan accupakketten of hinken op twee gedachten. Omdat zij namelijk ook nog veel diesels willen verkopen. Alle onderdelen komen bij ons juist uit eigen fabrieken inclusief de grote accupakketten. Wat betreft prijs-kwaliteit steekt Maxus er ook in veel gevallen met kop en schouders uit. Nu is het zaak om het relatief onbekende merk Maxus op te bouwen en te positioneren. En dat doe je alleen door veel te adverteren, een intensieve marktbewerking, nauwe samenwerking met veel fleets en onze dealers en ten slotte ook door zoveel mogelijk met onze elektrische Maxus bestelauto’s te laten rijden!”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Bestelauto's / Logistiek
Labels: Maxomotive Nederland, Maxus

Gerelateerde links:

  • Maxus eDeliver3 getest in Bestelauto
  • Maxomotive (elektrische Maxus) breidt uit
  • Aanschafsubsidie bestelbus maximaal 5000 euro
  • ElaadNL: elektrische bestelauto’s gaan inhaalslag maken
  • (Te) veel bestelauto’s rijden op onveilige banden!
  • CE Delft: EV net zo veilig als brandstofauto
  • Prijstransparantie aan laadpaal straks verplicht
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • NewMotion

    NewMotion

    NewMotion is uitgegroeid tot Europa's grootste partner voor elektrisch laden. De laadoplossingen worden gebruikt door duizenden particulieren en bedrijven in tal van sectoren

  • ULU

    ULU

    Wij zijn ULU, een technologie bedrijf met een frisse blik op de Automotive. Wij helpen 'Local Heroes' de volgende stap te nemen naar next-generation Mobility Service Providers!

  • Jaguar Land Rover

    Jaguar Land Rover

    Jaguar Land Rover FLEET & BUSINESS realiseert oplossingen voor mobiliteitsvraagstukken van zakelijke rijders, wagenparkbeheerders, MKB en ZZP'ers en specialistische sectoren

  • GO tankpas

    GO tankpas

    De GO tankpas (met navigatie-app en webportaal) is de voordelige alles-in-één tankpas voor elk bedrijf. Met deze slimme tankpas tankt u bij duizenden stations in Nederland, krijgt u een vaste korting en één overzichtelijke factuur.

  • MultiTankcard

    MultiTankcard

    MultiTankcard (MTc) is marktleider in zakelijke mobiliteit. Kies per tankpas het optimale pakket: tanken, parkeren, opladen, pechhulp, autowassen, reizen met OV en meer!

  • Mazda

    Mazda

    Ben jij op zoek naar een auto van de zaak voor jezelf of voor je medewerkers? Met bekroond KODO design, erkende veiligheid en vooruitstrevende techniek is een Mazda zowel zakelijk als privé de perfecte keuze

  • XXImo

    XXImo

    XXImo is de Nederlandse pionier in het ontwikkelen van een nieuwe en unieke mobiliteits- en administratieve oplossing voor de zakelijke reiziger. Aan de voorkant biedt XXImo een praktische mobiliteitskaart voor medewerkers.

  • Fleet Complete

    Fleet Complete

    Fleet Complete is dé leverancier van IoT-oplossingen voor wagenparken, materialen en buitendienst. Ritregistratie met Keurmerk RRS, urenregistratie en meer

  • Verizon Connect

    Verizon Connect

    Verizon Connect combineert de drie beste softwarebedrijven voor fleetmanagement en mobiele werknemers om oplossingen te leveren voor meer veiligheid, productiviteit en efficiëntie.

  • Smart Profile

    Smart Profile

    Direct marketingorganisatie Smart Profile beschikt over een eigen database met uitgebreide informatie en relevante contactpersonen van de TOP 30.000 fleetowners in de Benelux

  • LeasePlan

    LeasePlan

    Met ruim 120.000 voertuigen biedt LeasePlan Nederland alle vormen van professioneel wagenparkbeheer, voor alle markten en sectoren.

  • EV-coöperatie

    EV-coöperatie

    De EV Coöperatie richt zich op een snellere transitie naar emissievrije mobiliteit. Wij helpen ondernemers, overheden en particulieren bij de overstap naar voertuigen met weinig tot geen emissie en met de bijbehorende faciliteiten.

  • XLLease

    XLLease

    XLLease is de leasemaatschappij in de regio oost die nauw samenwerkt met dealergroep Pouw. Helderheid is een belangrijke waarde voor ons.

  • Hyundai

    Hyundai

    Hyundai heeft een gloednieuw, modern gamma met modellen in alle segmenten. Modellen die zich onderscheiden door hun lage verbruik, maximale veiligheid, elegante design, ruimte en verfijnde comfort

  • ALD Automotive

    ALD Automotive

    ALD Automotive ontwikkelt zich van autoleasemaatschappij tot aanbieder van totale mobiliteit. Met steeds meer flexibele leasevormen die echt keuzevrijheid bieden

  • Automotive Insiders

    Automotive Insiders

    Automotive Insiders is de onafhankelijke en branchebreed erkende bron voor kennis, inspiratie en business in de autobranche

  • WagenPlan

    WagenPlan

    WagenPlan streeft ernaar om voor klanten het maximale rendement uit mobiliteit te halen, waarbij geldt: mobiliteit is meer dan alleen het leasen van auto’s!

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2021 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design