Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer je 'Postvak in' of spam map nu om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email
[wysija_form id="1"]
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Naslagwerk
  • Partner worden?
  • Over ons
Photo

Japiecars Big Data Analytics trekt alle emotie uit remarketing

dinsdag 9 april, 2019
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Jaren is eraan gebouwd, maar inmiddels draait de Big Data Analytics occasionsoftware van Japiecars bij menig dealerholding en leasemaatschappij. Het verschil met andere occasion-dataleveranciers ziet hem ‘onder de motorkap’, zegt Ronald Scholtus van Japiecars. Maar wellicht belangrijker: de emotie is definitief uit de remarketing gehaald.

De waarde van het beheerde occasionportfolio bedraagt bij Japiecars inmiddels al meer dan een half miljard euro, stelt het bedrijf dat een kleine twee jaar op de markt is. Dealerholding VKV Groep ging als eerste overstag, inmiddels werken onder andere ook Louwman Dealerbedrijven, Rüttchen en Vaartland.nl met de software. Waarom deze bedrijven ervoor kozen? Volgens Scholtus vooral omdat JapiecarsPRO, zoals het softwarepakket voluit heet, de beste ondersteuning biedt in de huidige dynamische occasionmarkt. “Ons systeem houdt real-time de restwaarde-ontwikkelingen in de markt bij. De technologie is portaal-, land- en taalonafhankelijk, waardoor occasionprijzen transparant, inzichtelijk en vergelijkbaar kunnen worden gemaakt in heel Europa. De betrouwbaarheid, compleetheid en onafhankelijkheid van het systeem is daarbij voor klanten een groot voordeel.”

Wasstraat

Een team van developers en data scientists, zoals Scholtus zijn collega’s noemt, is dagelijks bezig om de technologie te verbeteren die de enorme bak met data analyseert die iedere 24 uur binnenkomt. Klanten moeten met deze data de restwaarde én courantheid van hun (occasion)park heel exact kunnen bepalen. Daarbij kan iedere klant van Japie door haar eigen bril naar de markt kijken. Als die bijvoorbeeld alleen een analyse wil van een bepaald merk verkocht bij merkdealers, dan kan dat. “Alles wat we doen maken we meetbaar. Zo hebben we dat onlangs samen met een klant de omloopsnelheid zien stijgen met 22 procent in combinatie met de optimalisatie van de marge”, aldus Scholtus.

Overigens kan dergelijke data ook prima gebruikt worden om vooraf te bepalen welke auto’s je inkoopt

Voor leasemaatschappijen is in veel gevallen zaak naast de restwaarde ook de courantheid én het juiste afzetkanaal te vinden voor een specifieke einde-contractauto. JapiecarsPRO dient in zulke gevallen als wasstraat, zegt Scholtus. “Stel er komen 300 auto’s van een bepaald model terug, wij kunnen niet alleen laten zien hoe courant de individuele of groepen auto’s zijn, maar ook inzicht geven in welk kanaal de specifieke auto het meest gaat opbrengen. Niet gebaseerd op gefragmenteerde of historische data, want dan ben je per definitie altijd te laat, maar op basis van real-time, complete en betrouwbare data.”

Batch witte auto’s

Die ‘actualiteit’ maakt het ook mogelijk voor klanten een melding in te stellen als een leasemaatschappij bijvoorbeeld een batch witte auto’s uit de private lease op de markt zet. Zo’n aantal dezelfde auto’s in de remarketing zetten heeft altijd invloed op de markt, benadrukt Scholtus. “Dat is informatie die je als remarketeer wilt hebben.” Overigens kan dergelijke data ook prima gebruikt worden om vooraf te bepalen welke auto’s je inkoopt. Waarbij het bedrijf benadrukt dat alle analyses die uit het systeem rollen vrij zijn van enige emotie. Dit laatste is volgens Scholtus in de remarketingbranche nog altijd een (te grote) factor van belang.

 


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Remarketing
Labels: Japiecars, JapiecarsPRO

Gerelateerde links:

  • Louwman dealerbedrijven stapt over op JapiecarsPro
  • ALD bouwt ‘toekomstbestendig’ remarketingvestiging
  • Alphabet ‘robotiseert’ innameproces leaseauto
  • Occasionprijs stijgt naar gemiddeld 16.247 euro
  • CarNext.com van LeasePlan breidt uit in Zwolle
  • Hof oordeelt: grens occasion voor BPM is 1.000 kilometer
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • Webfleet Solutions

    Webfleet Solutions

    Webfleet Solutions is één van ’s werelds toonaangevende leveranciers voor telematicaoplossingen met een focus op fleetmanagement, voertuigtelematica en connected car diensten

  • GO tankpas

    GO tankpas

    De GO tankpas (met navigatie-app en webportaal) is de voordelige alles-in-één tankpas voor elk bedrijf. Met deze slimme tankpas tankt u bij duizenden stations in Nederland, krijgt u een vaste korting en één overzichtelijke factuur.

  • ALD Automotive

    ALD Automotive

    ALD Automotive ontwikkelt zich van autoleasemaatschappij tot aanbieder van totale mobiliteit. Met steeds meer flexibele leasevormen die echt keuzevrijheid bieden

  • MultiTankcard

    MultiTankcard

    MultiTankcard (MTc) is marktleider in zakelijke mobiliteit. Kies per tankpas het optimale pakket: tanken, parkeren, opladen, pechhulp, autowassen, reizen met OV en meer!

  • ULU

    ULU

    Wij zijn ULU, een technologie bedrijf met een frisse blik op de Automotive. Wij helpen 'Local Heroes' de volgende stap te nemen naar next-generation Mobility Service Providers!

  • Mazda

    Mazda

    Ben jij op zoek naar een auto van de zaak voor jezelf of voor je medewerkers? Met bekroond KODO design, erkende veiligheid en vooruitstrevende techniek is een Mazda zowel zakelijk als privé de perfecte keuze

  • EV-coöperatie

    EV-coöperatie

    De EV Coöperatie richt zich op een snellere transitie naar emissievrije mobiliteit. Wij helpen ondernemers, overheden en particulieren bij de overstap naar voertuigen met weinig tot geen emissie en met de bijbehorende faciliteiten.

  • XXImo

    XXImo

    XXImo is de Nederlandse pionier in het ontwikkelen van een nieuwe en unieke mobiliteits- en administratieve oplossing voor de zakelijke reiziger. Aan de voorkant biedt XXImo een praktische mobiliteitskaart voor medewerkers.

  • WagenPlan

    WagenPlan

    WagenPlan streeft ernaar om voor klanten het maximale rendement uit mobiliteit te halen, waarbij geldt: mobiliteit is meer dan alleen het leasen van auto’s!

  • Smart Profile

    Smart Profile

    Direct marketingorganisatie Smart Profile beschikt over een eigen database met uitgebreide informatie en relevante contactpersonen van de TOP 30.000 fleetowners in de Benelux

  • Verizon Connect

    Verizon Connect

    Verizon Connect combineert de drie beste softwarebedrijven voor fleetmanagement en mobiele werknemers om oplossingen te leveren voor meer veiligheid, productiviteit en efficiëntie.

  • Hyundai

    Hyundai

    Hyundai heeft een gloednieuw, modern gamma met modellen in alle segmenten. Modellen die zich onderscheiden door hun lage verbruik, maximale veiligheid, elegante design, ruimte en verfijnde comfort

  • Fleet Complete

    Fleet Complete

    Fleet Complete is dé leverancier van IoT-oplossingen voor wagenparken, materialen en buitendienst. Ritregistratie met Keurmerk RRS, urenregistratie en meer

  • Jaguar Land Rover

    Jaguar Land Rover

    Jaguar Land Rover FLEET & BUSINESS realiseert oplossingen voor mobiliteitsvraagstukken van zakelijke rijders, wagenparkbeheerders, MKB en ZZP'ers en specialistische sectoren

  • LeasePlan

    LeasePlan

    Met ruim 120.000 voertuigen biedt LeasePlan Nederland alle vormen van professioneel wagenparkbeheer, voor alle markten en sectoren.

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2021 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design