Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

Japiecars Big Data Analytics trekt alle emotie uit remarketing

dinsdag 9 april, 2019
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Jaren is eraan gebouwd, maar inmiddels draait de Big Data Analytics occasionsoftware van Japiecars bij menig dealerholding en leasemaatschappij. Het verschil met andere occasion-dataleveranciers ziet hem ‘onder de motorkap’, zegt Ronald Scholtus van Japiecars. Maar wellicht belangrijker: de emotie is definitief uit de remarketing gehaald.

De waarde van het beheerde occasionportfolio bedraagt bij Japiecars inmiddels al meer dan een half miljard euro, stelt het bedrijf dat een kleine twee jaar op de markt is. Dealerholding VKV Groep ging als eerste overstag, inmiddels werken onder andere ook Louwman Dealerbedrijven, Rüttchen en Vaartland.nl met de software. Waarom deze bedrijven ervoor kozen? Volgens Scholtus vooral omdat JapiecarsPRO, zoals het softwarepakket voluit heet, de beste ondersteuning biedt in de huidige dynamische occasionmarkt. “Ons systeem houdt real-time de restwaarde-ontwikkelingen in de markt bij. De technologie is portaal-, land- en taalonafhankelijk, waardoor occasionprijzen transparant, inzichtelijk en vergelijkbaar kunnen worden gemaakt in heel Europa. De betrouwbaarheid, compleetheid en onafhankelijkheid van het systeem is daarbij voor klanten een groot voordeel.”

Wasstraat

Een team van developers en data scientists, zoals Scholtus zijn collega’s noemt, is dagelijks bezig om de technologie te verbeteren die de enorme bak met data analyseert die iedere 24 uur binnenkomt. Klanten moeten met deze data de restwaarde én courantheid van hun (occasion)park heel exact kunnen bepalen. Daarbij kan iedere klant van Japie door haar eigen bril naar de markt kijken. Als die bijvoorbeeld alleen een analyse wil van een bepaald merk verkocht bij merkdealers, dan kan dat. “Alles wat we doen maken we meetbaar. Zo hebben we dat onlangs samen met een klant de omloopsnelheid zien stijgen met 22 procent in combinatie met de optimalisatie van de marge”, aldus Scholtus.

Overigens kan dergelijke data ook prima gebruikt worden om vooraf te bepalen welke auto’s je inkoopt

Voor leasemaatschappijen is in veel gevallen zaak naast de restwaarde ook de courantheid én het juiste afzetkanaal te vinden voor een specifieke einde-contractauto. JapiecarsPRO dient in zulke gevallen als wasstraat, zegt Scholtus. “Stel er komen 300 auto’s van een bepaald model terug, wij kunnen niet alleen laten zien hoe courant de individuele of groepen auto’s zijn, maar ook inzicht geven in welk kanaal de specifieke auto het meest gaat opbrengen. Niet gebaseerd op gefragmenteerde of historische data, want dan ben je per definitie altijd te laat, maar op basis van real-time, complete en betrouwbare data.”

Batch witte auto’s

Die ‘actualiteit’ maakt het ook mogelijk voor klanten een melding in te stellen als een leasemaatschappij bijvoorbeeld een batch witte auto’s uit de private lease op de markt zet. Zo’n aantal dezelfde auto’s in de remarketing zetten heeft altijd invloed op de markt, benadrukt Scholtus. “Dat is informatie die je als remarketeer wilt hebben.” Overigens kan dergelijke data ook prima gebruikt worden om vooraf te bepalen welke auto’s je inkoopt. Waarbij het bedrijf benadrukt dat alle analyses die uit het systeem rollen vrij zijn van enige emotie. Dit laatste is volgens Scholtus in de remarketingbranche nog altijd een (te grote) factor van belang.

 


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Remarketing
Labels: Japiecars, JapiecarsPRO

Gerelateerde links:

  • Louwman dealerbedrijven stapt over op JapiecarsPro
  • ALD bouwt ‘toekomstbestendig’ remarketingvestiging
  • Alphabet ‘robotiseert’ innameproces leaseauto
  • Occasionprijs stijgt naar gemiddeld 16.247 euro
  • CarNext.com van LeasePlan breidt uit in Zwolle
  • Hof oordeelt: grens occasion voor BPM is 1.000 kilometer
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • TotalEnergies

    TotalEnergies

    TotalEnergies is uw energietransitiepartner in vervoer. Wij ondersteunen u in uw mobiliteitsmanagement met oplossingen op maat, voor elke organisatie en elke situatie. TotalEnergies. Committed to better energy

  • Webfleet Solutions

    Webfleet Solutions

    Webfleet Solutions is ’s werelds toonaangevende leverancier voor telematicaoplossingen met een focus op fleetmanagement, voertuigtelematica en connected car diensten

  • MultiTankcard

    MultiTankcard

    MultiTankcard (MTc) is marktleider in zakelijke mobiliteit. Kies per tankpas het optimale pakket: tanken, parkeren, opladen, pechhulp, autowassen, reizen met OV en meer!

  • Mazda

    Mazda

    Ben jij op zoek naar een auto van de zaak voor jezelf of voor je medewerkers? Met bekroond KODO design, erkende veiligheid en vooruitstrevende techniek is een Mazda zowel zakelijk als privé de perfecte keuze

  • Avis

    Avis

    Zakelijk een personenauto, bestelauto of vrachtauto nodig van 1 dag tot 1 jaar? Avis Budget biedt oplossingen op maat. Voor kleine en grote ondernemers. Flexibele oplossingen zonder gedoe.

  • Hubble fleet management software

    Hubble fleet management software

    Proactief wagenparkbeheer met betrouwbare fleet management software Hubble

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • AA-team

    AA-team

    Met meerdere automerken onder één dak ontstaat al snel de behoefte aan één alarmnummer voor schade, pech of andere gebeurtenissen. Voor deze bedrijven, zoals fleetowners en leasebedrijven, is er AA-team!

  • Smart Profile

    Smart Profile

    Direct marketingorganisatie Smart Profile beschikt over een eigen database met uitgebreide informatie en relevante contactpersonen van de TOP 30.000 fleetowners in de Benelux

  • Fleetport

    Fleetport

    Fleetport maakt met het online portal uw innovatieve mobiliteitsoplossingen per direct mogelijk. Poolbeheer en hikertransport

  • ALD Automotive

    ALD Automotive

    ALD Automotive ontwikkelt zich van autoleasemaatschappij tot aanbieder van totale mobiliteit. Met steeds meer flexibele leasevormen die echt keuzevrijheid bieden

  • Verizon Connect

    Verizon Connect

    Verizon Connect combineert de drie beste softwarebedrijven voor fleetmanagement en mobiele werknemers om oplossingen te leveren voor meer veiligheid, productiviteit en efficiëntie.

  • Shell Recharge Solutions

    Shell Recharge Solutions

    NewMotion en Greenlots gaan verder als Shell Recharge Solutions. Het blijft zich inzetten om zo snel mogelijk CO2-neutraal rijden mogelijk te maken en bestuurders, bedrijven en partners te steunen bij de overgang naar elektrisch rijden

  • Vredestein Tyres

    Vredestein Tyres

    Auto Zeitung heeft de Vredestein Quatrac uitgeroepen tot 'beste allseason-band'

  • Movida MDP Mobile RED

    Movida MDP Mobile RED

    Movida, MDP inbouwspecialisten en Mobile Red: fleetmanagement, (digitaal) schadeherstel en voertuigbeveiliging voor de zakelijke markt onder 1 dak!

  • Mercedes-Benz

    Mercedes-Benz

    Emissievrije mobiliteit is waar wij ons voor inzetten. Om het klimaat te beschermen en voor schonere lucht te zorgen. Dit vormt de kern van onze duurzame bedrijfsstrategie

  • XXImo

    XXImo

    XXImo geeft medewerkers vrijheid in zakelijk reizen en werkgevers grip en inzicht in mobiliteitsverbruik

  • Hooikammer Groep

    Hooikammer Groep

    Uw eerste aanspreekpunt bij pech, calamiteiten, berging, transport opslag en de remarketing van voertuigen.

  • Jaguar Land Rover

    Jaguar Land Rover

    Jaguar Land Rover FLEET & BUSINESS realiseert oplossingen voor mobiliteitsvraagstukken van zakelijke rijders, wagenparkbeheerders, MKB en ZZP'ers en specialistische sectoren

  • OG clean fuels

    OG clean fuels

    Met de mix aan schone brandstoffen van OG is er voor iedereen een passende brandstof en verduurzaam je gemakkelijk je wagenpark.

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2022 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design