donderdag 17 januari, 2019
Twee succesvolle ‘lokale’ spelers in de Nederlandse leasemarkt die opgaan in een enorme, wereldwijde speler; het Japanse Hitachi Capital had eerder al Noordlease uit Groningen ingelijfd en meer recent Leasevisie uit Heerhugowaard en Rotterdam. Beiden oer-Nederlandse leasemaatschappijen, groot geworden door dichtbij de klant te opereren in de eigen regio. Kan dat straks nog wel? Gert Veenstra (Noordlease) en Peter Visser (Leasevisie) menen juíst nu handen en voeten te kunnen geven aan hun lang gekoesterde toekomstvisie.Lees verder
donderdag 3 januari, 2019
Succesverhalen in de e-commerce, denk aan de bezorgservice van Albert Heijn en Coolblue, worden nog maar mondjesmaat uitgerold in de zakelijke dienstverlening. Terwijl voertuigtelematica op vele vlakken uitkomst kan bieden: van het werven, behouden en motiveren van personeel tot het verhogen van productiviteit. TomTom Telematics moet vaak nog pionierswerk verrichten.Lees verder
woensdag 19 december, 2018
Lease-intermediair Autoleaseman rolt vanaf begin volgend jaar zijn nationale franchiseorganisatie in heel Nederland uit. Mkb’ers, ZZP’ers en ook particulieren kunnen er hun mobiliteit inkopen. Operationeel lease, private lease, shortlease en financial lease zijn vooralsnog de smaken, een zevental lease- en financieringsmaatschappijen hangen er ‘a la Hypotheekshop’ achter. Oprichter Maik Dielissen wil eindelijk eens de transitie van bezit naar gebruik vormgeven.Lees verder
donderdag 13 december, 2018
De transitie maken van traditionele lease naar flexibele mobiliteit; het is de wens van menig bedrijf, van groot tot klein. De zoektocht is ook volop gaande, weet Johan Schallenberg van mobiliteitsleverancier Shuttel. En belangrijker: er worden tegenwoordig stappen gezet… Lees verder
donderdag 6 december, 2018
Elektrisch rijden in de zakelijke markt gaat de komende twee jaar doorbreken; vriend en vijand is het daarover eens. De voordelen zijn ook legio, van milieuvoordeel tot lagere kosten. Maar er ontbreekt nog veel kennis omtrent elektrisch rijden bij zowel leasemaatschappijen, dealerbedrijven als fleetowners. En dat zit in de weg, meent Mark Maaskant van Prodrive Academy. “Net als bij de inzet van rijhulpsystemen moet je een goede business case maken van elektrisch rijden.”Lees verder
donderdag 29 november, 2018
Ondanks veiligere auto’s, want voorzien van zogenaamde Advanced Driver Assist (ADAS) systemen, wordt er meer schade gereden en het schadebedrag neemt ook nog eens toe. Het kan niet anders dan leiden tot hogere rekeningen voor fleetowners en leasemaatschappijen. Waarbij werken met ‘gemiddelde schadebedragen’ niet langer houdbaar is. Toch vertellen die ADAS-systemen maar een deel van het verhaal, benadrukt Femke Teeling van FOCWA. “Wij willen graag het hele verhaal vertellen.”Lees verder