Yellowbrick komt met (fysieke) stopknop op dashboard

donderdag 13 februari, 2020

Het heet de grootste frustratie te zijn van mobiel parkeren: het vergeten uit te zetten van de parkeeractie. Volgens Yellowbrick vergeet zo’n 70 procent van de 4 miljoen parkeerapp-gebruikers dit wel eens. Hun oplossing: een duidelijke (fysieke) stopknop op het dashboard.

Deze innovatie is een exclusieve samenwerking met het bedrijf ParkAlert. De knop staat via Bluetooth in verbinding met de telefoon van de gebruiker en waarschuwt via een piepend geluid als de gebruiker met een lopende parkeeractie terugkeert bij de auto. Dit voorkomt doorlopen van de parkeeractie en dus onnodige kosten, een frustratie die door veel mobiel parkeerders en dus ook klanten van Yellowbrick gevoeld word.

Het moet ook de veiligheid bevorderen, stelt Yellowbrick. Zo’n 20 procent van de gebruikers zetten hun parkeeractie namelijk uit tijdens het rijden. De knop herkent desgewenst ook wanneer de gebruiker parkeert in een betaalde zone. De gebruiker ontvangt een waarschuwing op zijn telefoon om een parkeeractie te starten, wanneer hij of zij dit vergeet. Zo worden parkeerboetes voorkomen.

ParkAlert werd in 2018 op Fleet Mobility Live geïntroduceerd. Mike Emmerson van ParkAlert legt voor de camera van TrendsinAutoleasing uit wat het apparaat voor fleetowners kan betekenen.

Categorie: Parkeren
Labels: ParkAlert, Yellowbrick