Volkswagen lanceert elektrisch dienstenpakket e-care

maandag 9 maart, 2020

Volkswagen gaat zijn elektrische auto’s voorzien van een standaard dienstenpakket, waaronder garantie op de accu en een mobiliteitsservice. Dit e-care is uit te breiden met laad- en mobiliteitsoplossingen.

Aan de basis van Volkswagen e-care staan 2 jaar fabrieksgarantie en 8 jaar garantie op de accu. Afhankelijk van het model is ook 6 jaar onderhoud inbegrepen. De mobiliteitsservice moet rijders van een elektrische Volkswagen altijd mobiel houden – ook als de accu onverhoopt leeg is.

Eén vast kWh tarief

Dan de extra’s: Volkswagen e-care biedt ook toegang tot alle diensten van mobiliteitsdienstverlener Shuttel: van de installatie van een laadpunt via een laadpas (ook voor parkeren) tot en met een mobiliteitskaart voor álle vervoersvormen (auto, deelauto, OV en OV-fiets). Laadabonnementen horen daar ook bij, in Nederland altijd zonder starttarief. Er geldt bij dit VW-pakket één vast kWh tarief, ongeacht het type laadpaal (thuis, openbaar en snelladen). Op basis van het geschatte jaarkilometrage wordt een vast tarief per maand vastgesteld en aan het einde van het jaar wordt het minder- of meerverbruik verrekend. Volgens Volkswagen is er al zo’n abonnement vanaf 42 euro per maand (incl btw).

Overige extra’s: de We Connect app. Die geeft altijd toegang tot de belangrijkste autogegevens en maakt het bij de elektrische modellen mogelijk om met je smartphone de auto te laten verwarmen of koelen. De kaarten van het navigatiesysteem zijn bovendien online te actualiseren. In een later stadium komen ook on-demand functies beschikbaar. Daarmee is het bijvoorbeeld mogelijk om entertainment- en veiligheidsopties ‘over the air’ te bestellen en te activeren.

Categorie: Elektrisch rijden / Plug-in
Labels: Volkswagen, Volkswagen e-care