Polestar aan de stekker met Plugsurfing

dinsdag 2 juni, 2020

Het elektrische Polestar gaat in Europa samenwerken met Plugsurfing, een oplossing voor toegang tot en betaling van elektriciteit van verschillende openbare laaddienstverleners. Het biedt toegang tot meer dan 195.000 publieke laadpunten.

Het partnership begint vlak voor de start van de marktintroductie van de Polestar 2, waarvan de eerste exemplaren over een aantal maanden aan klanten worden geleverd. De RFID-laaddruppel van Plugsurfing, die standaard wordt geleverd bij elke nieuwe Polestar 2 in Europa, stelt eigenaren in staat het aantal apps, accounts en authenticatieprocessen dat nodig is om hun auto op te laden bij de duizenden verschillende laaddienstverleners te verminderen. Klanten kunnen eenvoudig een account aanmaken bij Plugsurfing en profiteren zo van één betaal- en authenticatieoplossing in plaats van dat ze individuele apps en accounts nodig hebben. Volgens Polestar is het vooral ook een uitkomst voor laden tijdens trips in het buitenland. Vaak is daar namelijk een separate bankrekening of een lokaal mobiel telefoonnummer voor nodig. Dat is bij Plugsurfing niet het geval.

Volgens Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, maakt dit Europese partnership tevens de weg vrij naar meer samenwerkingen die ook nationale en lokale oplossingen kunnen omvatten.

Lees hier ons eerdere interview met Valery Gresnigt, verantwoordelijk voor de marketing van Polestar in Nederland, en Pravin Chaturi, Indirect Sales Director bij ALD Automotive (leasepartner van Polestar) over het vermarkten van auto’s vanaf een ‘clean sheet’.

Categorie: Aanbesteding / Tender
Labels: Plugsurfing, Polestar