ALD occasions via ‘clicks & bricks’ naar consument

woensdag 17 juni, 2020

ALD Automotive breidt haar internationale online platform voor remarketing – ALD Carmarket – uit. Tweedehands leaseauto’s worden in die aanpak (internationaal) ook aan consumenten aangeboden, via verkoop- of leaseconstructies en in Nederland via een ‘clicks & bricks’ aanpak.

De leasemaatschappij wil zo haar positie versterken op de internationale occasionmarkt. Allereerst voor de handelaren. Daarvoor is het platform ALD Carmarket vernieuwd waardoor het eenvoudiger is om ook in andere landen in te schrijven en mee te bieden op het aanbod. Volgens Louis Wyers, Operations Director bij ALD Automotive en in Nederland verantwoordelijk voor de invulling van de nieuwe remarketingstrategie, stelt het de handelaren in staat om efficiënt en snel te kopen vanuit een selectie van duizenden tweedehands auto’s via online veilingen. “Het is bovendien eenvoudiger en ook transparanter: de klant ziet precies hoe de prijs is opgebouwd.”

Shop.aldcarmarket.com

Tegelijkertijd wordt er dus aan gewerkt om tweedehands leaseauto’s aan consumenten in verkoop- of leaseconstructies aan te bieden via een ‘clicks & bricks’ aanpak die leunt op de online retailversie van ALD Carmarket: shop.aldcarmarket.com. Hoewel in Nederland in eerste instantie voorrang wordt gegeven aan een ander distributiemodel. Wyers: “In Nederland werken wij samen met onze partners, Stern speelt daarbij een belangrijke rol. Het bundelen van krachten met onze captive- en retailpartners levert een efficiënte en servicegerichte manier om zowel digitaal (clicks) als op verschillende fysieke locaties (bricks) in het land de particuliere klant te helpen bij zijn keuze voor een tweedehands (lease)auto”.

Volgens de leasemaatschappij is de nieuwe remarketing strategie nodig vanwege de veranderende vraag bij consumenten. Die wil meer keuze, vrijheid en duurzaamheid.

Categorie: Remarketing
Labels: ALD Automotive