Softwarebedrijf lanceert Mobility Awareness platform

dinsdag 6 oktober, 2020

Het Nederlandse softwarebedrijf NGTI heeft samen met het Duitse (smart mobility) databedrijf MOTIONTAG een platform ontwikkeld dat inzicht moet geven in het mobiliteitsgedrag van mensen, zowel binnen als buiten. Vooral interessant voor bedrijven die het reisgedrag in kaart willen brengen.

Dat laatste is bijvoorbeeld voorwaarde om de CO2 voetafdruk te verkleinen. Het platform kan ook mobiliteitsdata combineren met zogenaamde proximity data. Daarbij kan bijvoorbeeld een reiziger op een bepaalde plek een ‘op maat gemaakte boodschap’ krijgen. Marc Bloemendaal, commercieel directeur bij NGTI. “Correcte en nauwkeurige gegevens zijn cruciaal voor succes op de lange termijn. Door de data van MOTIONTAG zijn we in staat om een ​​unieke oplossing te bieden die écht inzicht geeft in reisgedrag en vervoersbewegingen.”

In Zwitserland wordt het platform momenteel ingezet voor de Swiss Climate Challenge, een tool die Zwitserse burgers bewust maakt van het verminderen van hun ecologische voetafdruk.

Mobiliteit inzichtelijk maken is overigens een van de toepassingen van het Mobility Awareness platform. Het platform moet ook een uitkomst zijn voor organisaties met logistieke vraagstukken, processen die baat hebben bij gedetailleerd inzicht met behulp van  tracking en proximity apps. Ook voor de detailhandel moet het shop-experience en instore navigatie bieden.

Categorie: Technologie / Innovatie
Labels: MOTIONTAG, NGTI