Fixico haalt 12 miljoen op voor verdere groei

dinsdag 23 maart, 2021

Het digitale autoschadeherstelplatform Fixico groeit hard in Europa en heeft daarvoor 12 miljoen aan extra funding opgehaald bij diverse partijen. Fixico werkt momenteel met meer dan 150 bedrijven in de fleet-, lease-, verhuur- en verzekeringsbranche.

Het verhaal van Fixico blijkt aan te slaan. De huidige autoschadeherstelmarkt, waarin alleen in Europa al 120 miljard euro in omgaat, is aan verandering toe. Volgens Fixico is het traditionele herstelproces veelal tijdrovend, inefficiënt en afhankelijk van gedateerde processen die een negatief effect hebben op de uiteindelijke herstelkosten. Nu moderne auto’s steeds geavanceerder worden en herstel daarmee steeds complexer, zijn autobezitters, verzekeraars en fleetowners gebaat bij meer maatwerk om de juiste hersteller te vinden.

In dat ‘gat’ is Fixico dus gesprongen. Het Nederlandse techbedrijf heeft een digitaal platform ontwikkeld dat autoschadeherstel voor zowel berijders, verzekeraars en fleetowners sneller en eenvoudiger maakt. Door slimme ‘matchmaking’ vindt Fixico het optimale herstelbedrijf voor elk type autoschade. Fixico’s platform wijst schadeherstel toe op efficiënte wijze waardoor klanten veel sneller de meest geschikte hersteller kunnen vinden. Tegelijkertijd worden zaken als beschikbaarheid, expertise en prijs meegenomen in de overweging.

300 procent

Fixico werkt momenteel met meer dan 150 bedrijven in de fleet-, lease-, verhuur- en verzekeringsbranche. Het platform geeft toegang tot meer dan 2.500 schadeherstelbedrijven via een internationaal en uniek marktplaatsmodel, Fixico is actief in zes landen: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zuid-Afrika. Volgend kwartaal komen er weer drie landen bij: Italië, Oostenrijk en Denemarken.

Daarbij staan ook nog eens het Verenigd Koninkrijk en Spanje bovenaan het verlanglijstje van de uitbreidingsplannen, zegt Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en co-founder van Fixico. Terwijl de autoschadeherstelbranche zwaar te lijden in het coronajaar, groeide Fixico met 300 procent. “Deze investering biedt ons de mogelijkheid om door te blijven groeien en zo de Europese marktleider te worden in digitaal autoschadeherstel”, aldus Roodhuyzen.

Pionier in online marktplaatsen

Tegelijk met het binnenhalen van de nieuwe investering is ook Simon Rothman toegevoegd aan Fixico’s Raad van Commissarissen. Rothman is een pionier in online marktplaatsen en schaalbare bedrijven. Hij begon bij eBay toen het nog een kleine Amerikaanse veilingsite was voor verzamelaars en wist het op te schalen tot een bedrijf met bijna 200 miljoen gebruikers, goed voor $40 miljard aan jaarlijkse verkopen.

Categorie: Schadeherstel / ROB
Labels: Fixico