ALD met Fleetpool in auto-abonnementen

donderdag 14 oktober, 2021

ALD SA, het Franse moederbedrijf van ALD Automotive Nederland, heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Fleetpool, de Duitse marktleider in auto-abonnementen met een portefeuille van circa 10.000 voertuigen.

Door de overname kan ALD Automotive versneld digitale auto-abonnementen ontwikkelen voor partners, medewerkers en particulieren en het commerciële bereik van zijn mobiliteitsoplossingen vergroten in heel Europa.

Fleetpool is momenteel marktleider in Duitsland en richt zich op alle klanten en kanalen, via multibrand- en captive-labels met een digitaal abonnementsplatform. Het bedrijf is in 2008 opgericht als antwoord op de groeiende behoefte naar leasecontracten op de middellange termijn. Particulieren, partners en bedrijven kunnen via een volledig digitaal platform eenvoudig all-inclusive auto abonnementen rechtstreeks in de webshop van Fleetpool afsluiten. Abonnementen worden volledig online beheerd, van autoselectie tot kredietbeoordeling en digitale ondertekening van het contract.

De overname  maakt deel uit van ALD’s groeistrategie om klanten flexibele mobiliteitsoplossingen te kunnen leveren. Rond 2026 wil ALD Automotive abonnementsdiensten aanbieden in meer dan 10 Europese landen, waaronder Nederland. ALD wil in 2025 zo’n 2,3 miljoen aan contracten hebben, de acquisitie zal er volgens Tim Albertsen, CEO van ALD Automotive, aan bijdragen. “Dankzij de bewezen staat van dienst van Fleetpool kunnen we profiteren van geavanceerde technologie en mobiliteitsexpertise en zo onze ambities op het gebied van auto-abonnementen in Europa versnellen.”

Categorie: Marktcijfers / brancheberichten
Labels: ALD Automotive