XXImo wint tender Unilever

donderdag 4 november, 2021

Unilever zet in op groen en maakt de omslag naar een duurzaam mobiliteitsbeleid. Om dit nieuwe mobiliteitsbeleid in te richten en tot uitvoer te brengen, is Unilever na een uitgebreid tender-proces een samenwerking aangegaan met XXImo.

Bij Unilever draaiden de mobiliteitsplannen tot voor kort rond een vijfdaagse werkweek op één locatie. Dat is niet meer van deze tijd, zegt Charlotte Potman, Manager Arbeidsverhoudingen bij Unilever. “Ook bleek uit de resultaten van diverse onderzoeken onder medewerkers dat men heel blij zou zijn met een flexibeler mobiliteitsplan. Om onze ambities daadwerkelijk naar de praktijk te brengen, hebben we in XXImo de juiste partner gevonden. Nu kunnen we met één platform alles met betrekking tot mobiliteit regelen, zowel voor de werknemer als voor Unilever zelf.”

Nu geeft het XXImo-platform Unilever de mogelijkheid zijn mobiliteitsbeleid in te regelen om per medewerker(groep) een mobiliteitsprofiel in te richten. Dit profiel bepaalt hoe er gereisd mag worden, tegen welke vergoeding, met welke typen mobiliteitsopties en vervoerders en op welke momenten. Binnen deze kaders krijgen medewerkers alle vervoersvrijheden. Per 1 november kunnen bijna 2.000 medewerkers vanuit één platform volledig digitaal al hun woon-werkverkeer beheren, registreren, declareren en betalen. Zij kunnen dagelijks een reis op maat samenstellen en ook eenvoudig hun reizen met eigen vervoermiddelen declareren.

Werkelijk reisgedrag

Via XXImo krijgen medewerkers toegang tot een breed palet van mobiliteitsaanbieders. Met behulp van een virtuele Visa-mobiliteitskaart in de app kunnen zij reizen met deelscooters, deelauto’s en deelfietsen. Ook kunnen zij overal in Nederland reizen met het openbaar vervoer. Daarnaast vergoedt Unilever binnen de mobiliteitsregeling het werkelijke reisgedrag. Hier krijgen duurzame reisopties (zoals volledig elektrische auto’s, fiets en elektrisch deelvervoer) een hogere vergoeding per kilometer dan minder duurzame opties. Hiermee stimuleert en beloont Unilever duurzaam reisgedrag.

Patrick Bunnik, CEO bij XXImo, benadrukt dat het mobiliteitsvraagstuk van bedrijven steeds complexer wordt. “Daarom maken wij het antwoord eenvoudig met een oplossing die aansluit op vrijwel iedere mobiliteitsambitie. Het XXImo-platform, de Milo-app en het Visa-netwerk vormen daarin het veilige ecosysteem voor iedere reisbeweging. Unilever laat met dit nieuwe mobiliteitsplan zien dat het zeer vooruitstrevend is op het gebied van zakelijke mobiliteit en de toekomst van werk. Ik ben enorm trots om daar met XXImo een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Labels: XXImo