Autorola in zee met handelsplatform CarCollect

vrijdag 11 maart, 2022

Autorola en CarCollect bundelen, na een pilotfase, hun krachten waardoor er meer occasionaanbod (inter-)nationaal verhandeld gaat worden. In de huidige krappe voertuigmarkt een uitkomst, vinden beide partijen.

Lev van der Eng van CarCollect (links) en Frank Tanke van Autorola

Door de samenwerking breidt CarCollect de afzetmarkt voor haar gebruikers uit en krijgt zij toegang tot het Europese kopers netwerk van Autorola in 19 landen. Bij verkoop via het Autorola salesplatform faciliteert Autorola bovendien de export afhandeling naar het buitenland. Met de komst van de CarCollect community ziet Autorola het occasionaanbod op het Autorola salesplatform groeien en meer divers worden.

Voor beide partijen een win-win situatie om de hoogste prijs uit de markt te realiseren voor haar klanten, stellen Frank Tanke, Country Director Autorola Nederland en Lev van der Eng, Chief Commercial Officer bij CarCollect. Ook zeggen de eerste stap naar een internationale samenwerking te hebben gezet. “In de huidige krappe voertuig markt zijn we blij dat we de krachten met CarCollect bundelen. Onze (inter-)nationale kopers krijgen nu dagelijks honderden nieuwe voertuigen aangeboden. Daarnaast kunnen de INDICATA klanten gebruik maken van onze INDICATA data binnen het CarCollect systeem om te controleren of de auto relevant is voor hun markt, zowel op basis van courantheid en prijs”, aldus Tanke.

Volgens Van der Eng kunnen dealers door de samenwerking een internationale afzetmarkt bereiken, juist met de voertuigen waarin Autorola excelleert. Indicata levert tevens marktdata welke onze partners in kunnen zetten binnen het handelsproces.

Lees hier ons eerdere interview met Frans van der Werf, Manager Solutions bij Autorola, over de vele ‘pijntjes’ in de remarketing…

Categorie: Remarketing
Labels: Autorola, CarCollect