Fixico lanceert digitaal autoschadeherstel in VK
dinsdag 28 juni, 2022Fixico, het digitale autoschadeherstel management platform, maakt vandaag bekend dat het zijn diensten gaat aanbieden in het Verenigd Koninkrijk (VK). Daarmee is Fixico nu officieel actief in 10 landen.
Fixico’s internationale partners kunnen vanaf nu dus gebruikmaken van het platform voor hun vestigingen in het VK. Daarnaast kunnen lokale bedrijven en autoschadeherstelbedrijven zich nu aansluiten bij Fixico en profiteren van de voordelen van digitaal herstelmanagement.
Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en oprichter van Fixico, zegt het VK al langer op de roadmap te hebben staan. “Omdat het een miljardenmarkt is, waar we een geheel nieuw en digitaal ecosysteem kunnen introduceren voor het managen van autoschades.”
Intelligent Vehicle Services (IVS) is één van de eerste zakelijke klanten in het VK van Fixico. Het bedrijf uit Manchester behandelt autoschades voor verschillende grote automotive partijen, zoals verzekeringsmaatschappijen, wagenparkbeheerders, verzekeringsmakelaars en claim handlers. De samenwerking met Fixico stelt IVS in staat om te kunnen communiceren met alle klanten via één centraal platform en zodoende activiteiten en processtappen die geen waarde toevoegen te elimineren. Dit levert IVS direct een grote efficiëntiewinst op.
Game changer
Het huidige herstelnetwerk van IVS bestaat uit 280 herstellers, verspreid over het VK. Ze zijn in de afgelopen weken getraind in het gebruik van het Fixico platform, waardoor het makkelijker wordt om nieuwe herstelopdrachten onderling te coördineren en in te plannen. Met de 280 aangesloten schadeherstellers kan Fixico vervolgens ook andere klanten bedienen.
John Boyce, Managing Director of IVS, zegt voor Fixico gekozen te hebben omdat hij ervan overtuigd is dat het platform een ‘game changer’ is in Europa. “Fixico biedt een indrukwekkende hoeveelheid inzichten en door de naadloze integratie met bestaande systemen zagen we geen reden om niet samen te werken. We kijken uit naar het digitaliseren van onze processen, waardoor we meer transparantie en efficiëntie kunnen bieden aan onze klanten,” aldus Boyce.
Klik hier voor ons eerdere interview met Roodhuyzen de Vries over de digitale transformatie van schadeherstel
Categorie: Schadeherstel




