Profile hoofdsponsor van EV Experience

donderdag 30 juni, 2022

Profile wordt hoofdsponsor van de EV Experience dat van 23 tot en met 25 september plaatsvindt op CM.com Circuit Zandvoort. Want Profile zegt klaar te zijn voor de komende hausse aan EV’s voor onderhoud en banden.

Menno Kuipers, directeur Car bij Profile Benelux (l) met Maarten Pompen, organisator van de EV Experience

Dat laatste zegt in ieder geval Menno Kuipers, directeur Car bij Profile Benelux. “Steeds meer mensen rijden elektrisch. Voorheen waren dat vooral zakelijke rijders, maar mede door subsidieregelingen kiezen ook steeds meer particulieren voor een EV. Zij willen weten waar ze hun elektrische auto voor onderhoud kunnen brengen en waar ze terecht kunnen voor banden. Als Profile willen we laten zien dat we daar klaar voor zijn, de expertise hebben om iedereen met een elektrische auto vakkundig van dienst te zijn. De EV Experience is daar het uitgelezen moment voor.”

Maarten Pompen, organisator van de EV Experience, is blij met de nieuwe sponsor. “Ze bedienen zowel de consument als de zakelijke markt, maar werken ook samen met veel van de exposanten. Dat vult elkaar heel goed aan. Daarnaast is dit ook de uitgelezen kans om consumenten te informeren over het onderhoud van hun elektrische auto.”

Foamlaag aan de binnenkant

Daarbij zijn banden voor een elektrische auto meer dan een rond, zwart stuk rubber. Elektrische auto’s zijn doorgaans zwaarder en krachtiger dan auto’s met brandstofmotor en dat vraagt om geavanceerde banden met speciale eigenschappen. “EV’s zijn bovendien zeer stil dus wil je ook geluidsarme banden voor maximaal comfort. Zo kiezen steeds meer fabrikanten voor een foamlaag aan de binnenkant van de band om afrolgeluiden te beperken. Bij Profile weten we precies wat de beste banden zijn voor iedere elektrische auto”, aldus Kuipers.

De EV Experience biedt bezoekers het complete plaatje van alles dat met elektrisch te maken heeft. Van een proefrit in een van de tientallen elektrische auto’s over het circuit tot aan informatie over laden, onderhoud en banden. Verder is er veel aandacht voor andere vormen van elektrische mobiliteit, van e-steps en andere last mile solutions tot aan elektrisch vrachtvervoer. De pitboxen zijn omgebouwd tot pop-up stores van diverse merken en fabrikanten, er zijn workshops, lezingen en kennissessies. Zelfs aan de allerkleinsten is gedacht, met een fun zone met elektrische go-karts. Ook zijn er foodtrucks en is er een groot laadplein met 100% groene stroom.

Categorie: Sponsoring
Labels: EV Experience, Profile