LeasePlan en V&D: de private leaseauto als impulsaankoop

maandag 21 september, 2015

Inzet van retailkanalen brengen private lease in een stroomversnelling, zegt LeasePlan. Een private leaseauto in de Albert Heijn of MediaMarkt leidt zelfs tot ‘impulsaankopen’: 42% van de private leaseklanten was niet actief op zoek naar een andere auto. De V&D wordt nu een volgend retailkanaal.

vend_leaseplanLeasePlan baseert het percentage op een eigen onderzoek onder ruim 500 private leaseklanten. Meer dan een derde van de ondervraagden had zelfs nog nooit van private lease gehoord, voordat zij een private leasecontract afsloten (36%).

Vorige week werd bekend dat ANWB ook private lease is gaan aanbieden. De partner: LeasePlan. Volgens Martijn Versteegen, marketingdirecteur bij LeasePlan Nederland, is de koudwatervrees bij consumenten voor private lease verdwenen. “Het is een serieus en voordelig alternatief voor een eigen auto geworden.”

De V&D-actie vindt plaats tijdens het zogenaamde Prijzencircus van de keten van 25 september tot en met 11 oktober in 20 V&D-filialen en online. Ditmaal staat Seat in de etalage: de Mii voor 189 euro per maand en de Ibiza voor 229,-

Categorie: Private lease / Privélease
Labels: LeasePlan