Maarten Steinbuch op Remarketing Lounge

maandag 4 januari, 2016

Op de Remarketing Lounge aanstaande donderdag, onderdeel van het Remarketing Platform, spreekt hoogleraar Maarten Steinbuch van de TUe over de ontwikkelingen van de auto naar een ‘iPad op wielen’. Hoe gaat de remarketing van deze auto’s eruit zien en hoe bepaal je de restwaarde?

ipad_wielenVolgens de automotive technology hoogleraar voldoet intelligente software straks aan alle wensen van de gebruiker. “In 2040 verplaatsen we ons in elektrische auto’s die op afroep voorrijden, hun interieur afstemmen op onze gemoedstoestand en ons volledig automatisch, veilig, comfortabel en heel efficiënt van A naar B brengen. De auto van de toekomst is een iPad op wielen”, aldus Steinbuch.

De uitdagingen van de autofabrikanten liggen momenteel bij de automatische versnellingsbak, het verbeteren van energiemanagement systemen en drivability versus economy. “Ook human technology interaction neemt toe, bijvoorbeeld het stuur dat gaat trillen als de bestuurder in slaap dreigt te vallen en de auto die afremt omdat de TomTom een rood stoplicht aankondigt”.

Wat doen deze ontwikkelingen nu met de remarketing strategie en hoe bepaalt de branche de restwaarde van deze toekomstige voertuigen? Deze en andere vragen zal Steinbuch proberen te beantwoorden op de 1ste Remarketing Lounge (nieuwe stijl) van 2016, op donderdag 7 januari a.s in Expo Houten. Bezoekers kunnen de informatiemarkt van de partners vanaf 15.00 uur al komen bezoeken.

Klik hier voor de agenda en voor aanmelden

Categorie: Remarketing
Labels: Expomotion, Remarketing Platform