Fleet Profile komt met data-checklist

woensdag 13 januari, 2016

Werken met slechte data kost geld. Relevante prospects en contacten kunnen niet op het juiste moment worden benaderd, het (externe) callcenter is minder efficiënt en salesmanagers zullen ontevreden zijn. Fleet Profile komt met een data-checklist.

Rob Groenen van Fleet Profile

Rob Groenen van Fleet Profile

Volgens Rob Groenen van Fleet Profile is bij het bepalen welke data-leverancier een stuk huiswerk nodig. De centrale vraag daarbij is in eerste instantie: waar ga ik het bestand voor gebruiken? Groenen: “Het begint bij het bepalen van de doelgroep. Welke segmenten of branches zijn interessant? Of welke echt niet? Bent u landelijk of regionaal actief? Welke omvang heeft uw ideale klant? En welke kwalificatie gebruikt u hiervoor? Zoals omzet, aantal medewerkers, aantal werkplekken of omvang van het wagenpark?”

Daarnaast moet men ook weten welke functionarissen/DMU men wilt aanspreken.

De checklist van Fleet Profile; wat wilt u weten van uw leverancier:

  • Richt de leverancier zich op levering van gegevens over bedrijven of consumenten?
  • Welke gegevens kan uw leverancier aanbieden?
  • Welke criteria kunt u gebruiken voor het selecteren van gegevens?
  • Hoe zijn de beschikbare gegevens tot stand gekomen? (Wat is de bron?)
  • Hoe én hoe vaak worden de gegevens geactualiseerd?
  • Hoe worden de gegevens gedistribueerd? (Hoe krijgt u de gegevens aangeleverd?)
  • Voldoen de gegevens van uw leverancier aan lokale wet- en regelgeving?
  • Wat zijn de kosten voor aanschaf van de gegevens en hoe komen die kosten tot stand?

“Tot slot; vraag uw leverancier altijd om een “sample” van de beschikbare gegevens”, aldus Groenen.

Lees hier ons eerdere artikel ‘op de shortlist komen van leaserijder én fleetowner’.

fleetprofile_check

Categorie: Data / adressen
Labels: Smart Profile / Fleet Profile