Fleetmanagement Event zet in op verbreding (en hoger rendement)

donderdag 14 april, 2016

Het jaarlijkse Fleetmanagement Event, georganiseerd door Heliview, is uitgegroeid tot veruit dé belangrijkste ‘update-dag’ voor iedereen die betrokken is bij mobiliteitsmanagement binnen zijn of haar organisatie. Wie bij wil blijven van de laatste ontwikkelingen, moet er heen. Event verantwoordelijke Stijn van den Broek belooft voor de 2016-editie bovendien een ‘hoger rendement’.

Al ruim 13 jaar trekt het event volle zalen en beursvloeren. Het brede, inhoudelijke programma – voor ieder wat wils – is altijd stevig te noemen, de verkiezing van de Mobiliteitsmanager van het Jaar is voor velen die dag de kers op de taart.

Stijn van den Broek van Heliview

Stijn van den Broek van Heliview

Toch sleutelt de organisatie continu aan het format. De komende editie brengt in ieder geval één zichtbare trendbreuk: na 8 jaar wordt afscheid genomen van de locatie in Nieuwegein, het NBC. De 2016-editie zal plaatsvinden in de markante gebouwen van de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

Maar het 2016-evenement moet vooral een afspiegeling worden van de verbreding van mobiliteit, zoals Van den Broek het omschrijft. Er heerst een grote dynamiek op de markt met onder andere nieuwe spelers op het gebied van elektrisch rijden, zakelijke deelauto’s, telematicatoepassingen, etc. “Die verbreding zien we ook terug in nieuwe partners die dit jaar op de beursvloer staan, waaronder Fleetwise van Pon, NS Zakelijke, Pitpoint, BNV Mobility en EV-Box. En we hebben een heuse Tesla Model X op de beursvloer staan”.

HR en Finance Tracks

De exposanten worden, anders dan voorgaande jaren, ingedeeld in vier themapleinen: Telematica & Big Data, Nederland Elektrisch, Slim Werken – Slim Reizen en Start-up & Innovatie. Ook het inhoudelijke programma is nog meer afgestemd op de doelgroep. Het moet vooral het rendement aan een bezoek verhogen. Maar ook hier is die verbreding terug te zien in de nieuwe, zogenaamde  HR en Finance Tracks. Van den Broek: “Binnen organisaties houden steeds meer disciplines zich bezig met onderdelen mobiliteit van medewerkers. We willen alle dmu’s daarom bedienen met eigen sessies en inhoudelijke informatie.”

Wat duidelijk uit de evaluaties van voorgaande edities bleek, is dat bezoekers graag meer met elkaar in contact willen komen. Daarom worden er nu ook één-op-één gesprekken gefaciliteerd. “Voor als bezoekers willen weten hoe een bepaald organisatie bijvoorbeeld private lease op de kaart heeft gezet. Of wat de status is van het mobiliteitsbudget. Van tevoren kan men aangeven met wie men daarover persoonlijk contact wil hebben. Dat ‘onder vakgenoten’ gevoel willen we graag aanmoedigen.”

Break-out sessies

Die gesprekken kunnen de in de online omgeving Event-Manager worden geregeld. Daar kan ook een programma worden samengesteld welke break-out sessies men wil volgen. Het aanbod is breed, break-outs kunnen soms vol zitten als men ter plekke een keuze maakt. Bezoekers kunnen zich twee weken voor het evenement hiervoor inschrijven; daartoe volgt een uitnodiging nadat men zich heeft ingeschreven.

Wat niet verandert is het toelatingsbeleid van het Event. Alleen eindgebruikers kunnen de hele dag gratis het event bezoeken. Leverancier en/of aanbieder van mobiliteitsproducten kunnen de beurs vanaf 13.30 gratis bezoeken met de relatiecode van TrendsinAutoleasing. Meldt u via deze link aan met de relatiecode 19145/53.

Ook de Fleetclub van 100 zal op het event weer bijeenkomen, net als voorgaande jaren. Daarvoor wordt een netwerk lounge georganiseerd op de beursvloer. Van den Broek verwacht tegen de 400 eindgebruikers te mogen verwelkomen, de inschrijvingen staan half april al op 300. “Voor ons is het geslaagd als bezoekers er ook daadwerkelijk rendement uithalen. Nog sterker dan voorheen kijken we waar de eindgebruiker behoefte aan heeft in deze sterk breder wordende markt. We hebben er alle vertrouwen in dat het in deze opzet goed lukt.”

980x120_heliview_fleetmanagement

 

Categorie: Evenementen
Labels: Fleetmanagement event