FOCWA en Tevreden.nl: schadeherstellers beoordelen opdrachtgevers

maandag 21 november, 2016

De schadeherstellers van de FOCWA kunnen sinds kort gratis een klanttevredenheidsmeting van Tevreden.nl implementeren. Daarmee kunnen ze niet alleen hun eigen dienstverlening verbeteren, maar het kan ook opdrachtgevers beoordelen en de dienstverlening van de FOCWA zelf. FOCWA en Tevreden.nl hebben hiervoor onlangs een overeenkomst gesloten.

Van links naar rechts: Gerhard Prent, business unit manager automotive Tevreden.nl, Carli Pellegrom, bestuurslid FOCWA Schadeherstel, Govert Janssen, directeur Tevreden.nl en Femke Teeling, directeur FOCWA.

Van links naar rechts: Gerhard Prent, business unit manager automotive Tevreden.nl, Carli Pellegrom, bestuurslid FOCWA Schadeherstel, Govert Janssen, directeur Tevreden.nl en Femke Teeling, directeur FOCWA.

In het systeem krijgen klanten van schadeherstellers na de afhandeling van de schade een mail met ongeveer tien vragen over het proces en de service. Het moet leiden tot inzichten om de dienstverlening te kunnen optimaliseren en verbeteren.

Ook wordt het systeem van de tevredenheidsmeting gebruikt als beoordelingssysteem van de FOCWA zelf. Leden krijgen via Tevreden.nl de kans vier keer per jaar hun eigen branchevereniging te beoordelen. FOCWA gaat de komende tijd veel nieuwe producten en diensten lanceren. Daarvan willen we weten hoe de leden die gebruiken, of ze deze diensten gebruiken en wat ze ervan vinden. Op die manier kun we veel sneller verder ontwikkelen, of als een dienst niet aanslaat, afscheid nemen.

Meer bijzonder is wellicht de mogelijkheid in het systeem voor FOCWA-leden om hun opdrachtgevers te beoordelen. Hiermee gaat FOCWA de afstemming en samenwerking met de formele opdrachtgevers inzichtelijk maken. Volgens de branchevereniging een onderbelicht onderwerp. “Via een prestatieonderzoek willen we hier meer grip op krijgen, zodat inzichtelijk wordt waar de verbeterpunten liggen. In andere sectoren, zoals die van het onafhankelijk financieel advies, vindt een dergelijk onderzoek al plaats. En daar is dat buitengewoon succesvol”, aldus FOCWA.

In de decemberuitgave van Management in Fleet & Lease een uitgebreid interview met Govert Janssen en Gerhard Prent van Tevreden.nl, onder andere over de vierde generatie klanttevredenheidsonderzoeken.

Categorie: Schadeherstel / ROB
Labels: FOCWA, Klanttevredenheid, Tevreden.nl