Klantervaringen ontbreken op websites private lease

dinsdag 7 maart, 2017

Uit onderzoek van Autoleasetevreden.nl blijkt dat 37% van de leasemaatschappijen een eigen website heeft gericht op private lease, de groeimotor van de branche. Echter op bijna geen enkele website zijn de ervaringen van de klant terug te vinden. Een vreemde zaak, aldus Autoleasetevreden.nl.

Veel euro’s investeren aan een website maar niet de voice of the customer terug laten komen? Volgens Gerhard Prent, Business Unit Manager Automotive bij Tevreden.nl, bepaalt bijna 80 procent van de internetbezoekers de keuze voor een organisatie of dienst door ervaringen van andere klanten. “Wanneer een leasemaatschappij de klantervaringen dus niet toont op de website, zijn bezoekers eerder geneigd om verder te zoeken naar een leasemaatschappij die wel vertrouwen uitstraalt”, aldus Prent.

De widget van Autoleasetevreden.nl met de klantscore

Bovendien zorgt het online publiceren van de resultaten ervoor dat een aanbieder beter wordt gevonden op Google, en dus meer websitebezoekers en uiteindelijk ook klanten trekt. Klanten van Autoleasetevreden.nl kunnen een widget op de homepage van de website plaatsen met de klantscores. “Resultaten die ook kunnen worden ingezet op social media, nieuwsbrief of andere kanalen”, aldus Prent.

Private lease wordt inmiddels door 80 procent van de leasemaatschappijen aangeboden. Vorig jaar is de markt met 78 procent gestegen, bleek onlangs ook uit de jaarcijfers van VNA. Naar schatting zijn er momenteel meer dan 65.000 private lease klanten.

Lees hier ons eerder interview met Tevreden.nl over ‘klanttevredenheid nieuwe generatie’!

Categorie: Klanttevredenheid
Labels: Autoleasetevreden.nl, Tevreden.nl