Roland Berger met ‘disruptie’ op Fleetmanagement Event

dinsdag 9 mei, 2017

Het onlangs gepubliceerde rapport over disruptie in de mobiliteitsmarkt, deed flink wat stof opwaaien. Net als de ‘verwachting’ dat de verkoop van nieuwe auto’s de komende jaren in een glijvlucht naar beneden duikelen; tot zo’n 250.000 in 2026. Daarvan zal de leasesector misschien wel 80 procent voor zijn rekening nemen.

René Seyger van Roland Berger

Zowel het rapport als de ‘verwachting’ komen van het gerenommeerde onderzoeksbureau Roland Berger. Op het aanstaande Fleetmanagement event op 23 mei zal partner René Seyger vooral zijn Automotive Disruption Radar, zoals het onderzoek heet, komen toelichten. De analyse laat zien dat de automarkt het einde van een tijdperk nadert, gedreven door nieuw consumentengedrag en-verwachtingen, vat Seyger samen. “OEM’s en leveranciers moeten actief aan de slag met deze veranderingen om hun concurrentiepositie te behouden. Het innoveren van de infrastructuur wordt misschien wel de grootste uitdaging ooit voor spelers in deze markt.”

De Automotive Disruption Radar is erop gericht bedrijven te helpen investeringskeuzes te maken en beter om te kunnen gaan met de vele uitdagingen waarmee ze te maken krijgen.

Seyger zal spreken tijdens de break-out sessie over Connected Mobility.

Categorie: Evenementen
Labels: Fleetmanagement event