Duitse prijs voor Mazda2 (nog voordat de auto te koop is)

woensdag 12 november, 2014

In Berlijn werd gisterenavond Das Goldene Lenkrad 2014 in de categorie A & B-segment toegekend aan de nieuwe Mazda2. De prestigieuze prijs valt de auto te beurt nog voordat hij te koop is in Europa, begin volgend jaar.

De Mazda won de strijd van negen rivalen op basis van meer dan 300.000 stemmen in 25 Europese landen van lezers van Bild am Sonntag, AutoBild en andere publicaties van dezelfde uitgever. Volgens Takahisa Sori, hoofd van de ontwikkelingsafdeling van Mazda Motor Corporation, bewijst de prijs dat Mazda de juiste richting heeft gekozen met de focus op design, rijplezier en de innovatieve SKYACTIV technologie.

De nieuwe Mazda2

De nieuwe Mazda2

De Duitse prijs volgt op de Good Design Gold Award 2014 die vorige week in Japan aan de nieuwe Mazda2 werd toegekend. De jury prees vooral de vitale uitstraling van het nieuwe model en het Kodo – Ziel van Beweging designthema. Dit jaar werden slechts 19 Good Design Gold Awards uitgereikt voor de meest opmerkelijke ontwerpen, uit meer dan 3.600 inzendingen.

De Mazda2 zal vanaf half maart 2015 bij de dealers arriveren. Het betreft de vijfdeurs hatchback, met de keuze uit drie verschillende benzinemotoren en een dieselmotor. De nieuweling in het B-segment is het vijfde model van de nieuwste en zesde generatie Mazda’s, voorzien van het volledige scala aan SKYACTIV technologieën en van het nieuwe Kodo designthema.

Mazda2_2

De versies met de SKYACTIV-G 75, SKYACTIV-G 90 en SKYACTIV-D 105 hebben in Nederland 20% zakelijke bijtelling. De vanafprijs (in 2015) voor de nieuwe Mazda2 is € 14.490,-. Andere prijzen zijn nog niet bekend.

Mazda zegt voor deze B-segment auto normen uit het C-segment gehanteerd te hebben met betrekking tot de infotainment- en connectiviteitsystemen (met oa 7 inch display), de veiligheidstechniek en de ergonomie van het interieur. Mazda zegt ook een bovengemiddeld grote bagageruimte te bieden van 280 liter (of 950 liter als de achterbank wordt neergeklapt). Mazda’s model komt in het zeer competitieve B-segment, dat een aandeel van 22 % in de Europese personenautomarkt heeft.

Mazda2_3

Categorie: Leasetoppers
Labels: Mazda