Bijna helft van bedrijven zweert bij één merk bestelauto

donderdag 12 oktober, 2017

Zo’n 49 procent van de fleetowners heeft wat hun bestelauto’s betreft één merk in het portfolio. Bij grotere bedrijven met meer dan 50 bestelauto’s neemt die merkentrouw af tot 37 procent. Volkswagen is favoriet; zowel bij klein als groot.

Databasemarketingorganisatie Fleet Profile heeft een analyse gemaakt omtrent wagenparken met LCV’s in Nederland. De analyse is gebaseerd op ruim 5.000 interviews met beslissers op het gebied van zakelijke mobiliteit met een wagenpark van 5+ LCV’s.

De analyse richt zich zowel op kleine bedrijven met 5 tot 9 bestelauto’s als op grote met een park van meer dan 50. Het onderzoek richt zich tevens op verschillende branches: zo laten de cijfers zien dat overheidsinstellingen vooral multimerk zijn gericht (54%) terwijl in de bouw er vooral één merk actief is (53%). In bijna alle markten en grootte van wagenparken is Volkswagen het populairst. Behalve binnen de transportsector, daar is Mercedes favoriet.

Klik om te vergroten

Categorie: Bestelauto's / Logistiek
Labels: Smart Profile / Fleet Profile