Bestelauto Expo breidt uit met online nieuws- en kennisplatform

dinsdag 24 april, 2018

In de aanloop naar de tweede editie van het vakevenement Bestelauto Expo op 13 en 14 november in Expo Houten, is vandaag het nieuwe online platform live gegaan met nieuws, achtergronden, bestelautotests, videoverslagen en zelfs een chatfunctie. Organisator Patrick van Tilburg van EXPOMotion wil www.bestelauto-expo.nl laten uitgroeien tot een breed nieuws- en kennisplatform voor de volledige bestelautosector.

Van Tilburg organiseerde in oktober 2017 de eerste Bestelauto Expo, een vakbeurs specifiek gericht op bedrijfswagens. Daar kan de bezoeker niet alleen de merken met elkaar vergelijken, maar óók de hele markt eromheen: van bedrijfswageninrichters tot de nieuwste bandentechnologie, van telematica tot remarketing. “Een dergelijk breed aanbod van producten en diensten gericht op LCV krijg je niet op de horeca- of bouwbeurs, waar tegenwoordig ook veel bestelwagens te zien zijn. Geen zzp’er of mkb’er neemt een beslissing over een voertuig als die hem toevallig tegenkomt. Laat staan een fleetowner.”

De eerste editie van de beurs was succesvol al moet de organisatie nog hard werken aan bekendheid en meer bezoekers. Daarom is nu de ‘tweede stap’ genomen: de beurs wordt uitgebreid met een breed (online) platform. Met vooral aandacht voor nieuws en achtergronden. Later dit jaar volgen nog een aantal ‘stappen’ voor met name de deelnemers aan de beurs en het online platform. De markt is er rijp voor, meent Van Tilburg. De bestelautoverkopen trekken aan, leasemaatschappijen storten zich massaal op deze groeimarkt en ontwikkelingen als elektrisch rijden dringen nu ook snel door in de bestelautomarkt. “Allemaal zaken die het interessant maken voor de kopers.”

Nieuwe redactie

Om het nieuws- en kennisplatform verder te ontwikkelen, hebben zich drie ervaren krachten aangesloten bij Bestelauto Expo. Het zijn Jasper Engel, bedrijfswagenexpert en auteur van het standaardwerk in de markt: de Bedrijfswagen Omnibus, Jeroen Ekeler, bestelautojournalist voor onder andere AutoWeek en Bart Luteijn, specialist op het gebied van fleet en leasing en uitgever van onder andere TrendsinAutoleasing.

Van Tilburg: “Bij elkaar hebben we decennia ervaring in de (bestel)autowereld en op het gebied van uitgeven. Het is een mooie club; de doelen om te komen tot een marktleidend event én platform liggen hoog. We hebben de markt mee, maar veel belangrijker: de markt heeft behoefte aan goede informatie rondom bedrijfsauto’s. De zakelijke consument kwam er wat dat betreft bekaaid vanaf. Tot nu toe dan.”

Categorie: Bestelauto's / Logistiek
Labels: Bestelauto Expo