Hyundai komt met ‘slimme’ connectiviteitsdienst

maandag 5 augustus, 2019

Hyundai Motor introduceert in al zijn modellen de connectiviteitsdienst Bluelink, meldt de importeur vandaag. Dit jaar is Bluelink het eerst beschikbaar in de nieuwe IONIQ-familie. Vervolgens komt Bluelink in een tijdsbestek van twee jaar ook in de andere modellen van Hyundai.

Deze ‘slimme’ connectiviteitsdienst gebruikt telematica om in real-time niet alleen informatie over weer en verkeer over de brengen, maar ook informatie over beschikbare parkeerruimte, tank- en laadstations in de omgeving, plus tarieven. De technologie stelt berijders in staat om altijd optimaal met hun auto verbonden te blijven, aldus de fabrikant. Niet alleen dankzij het in de auto geïntegreerde modem en een simkaart, maar ook door middel van een bijbehorende app. Die staat via het mobiele netwerk in verbinding met de servicedesk van de fabrikant, zonder dat dat het dataverbruik van de smartphone verhoogt.

Het systeem omvat ook Cloud-based stemherkenning, Daarmee kan de bestuurder bestemmingen als restaurants en tankstations noemen, zodat de navigatie hem er vervolgens naartoe leidt. Via de app kan ook een bestemming rechtstreeks naar de satellietnavigatie in de auto worden verstuurd. Via Bluelink kunnen (plug-in) EV-rijders op afstand het opladen van de batterij van de auto regelen, de laadstatus controleren, en de laadtijden programmeren.

“Door onze slimme connectiviteitsdienst Bluelink in alle onze modellen aan te bieden, verbeteren we de rijervaring van onze klanten – vooral op het gebied van veiligheid en connectiviteit’, zegt Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product van Hyundai Motor Europe.

Categorie: Blackbox / Telematica
Labels: Hyundai