Sixt Mobility Consulting komt met ‘Companion-app’

woensdag 2 oktober, 2019

Fleetmanagement-aanbieder Sixt Mobility Consulting (SMC) komt met een nieuwe app, genaamd The Companion. Het moet voor de zakelijke berijders als dagelijkse ‘begeleider’ functioneren om allerhande belangrijke zaken rondom de (lease)auto te regelen.

Bas Bogerd, Chief Commercial Officer van Sixt Mobility Consulting in Nederland

De app moet vooral ook administratief werk beperken en het gebruik van de auto vergemakkelijken, zegt Bas Bogerd, Chief Commercial Officer van SMC in Nederland. Zo kunnen er in de app afspraken worden gemaakt bij de garage, wat tijdrovende telefoontjes, wachtrijen en terugbellen vermijdt. De app navigeert de leaserijder er ook heen. Ook zijn er push-berichten mogelijk. Daardoor wordt de berijder op tijd herinnerd aan belangrijke zaken als de vervanging van banden, inspecties of – als het leasingcontract de komende zes maanden afloopt – de volgende bestelling van een auto. Daarnaast kunnen fleetmanagers via Messaging Service communiceren met de leaserijder.

Click-to-Call

Bogard: “Ook in noodsituaties is de Companion-app een uitkomst. Met de functie Click-to-Call kunnen gebruikers direct contact opnemen met de SMC-klantenservice. Ze kunnen zo bijvoorbeeld ongevalschade en pech onderweg melden of persoonlijk advies opvragen over onderwerpen die met hun auto te maken hebben. De SMC-servicekaart kan met behulp van de Companion gefotografeerd worden om deze direct in de app op te slaan. Op die manier is hij ook digitaal altijd binnen handbereik.”

SMC zegt met de app verder te werken aan verdere digitalisering van het wagenparkbeheer. De aanmelding in de ‘Companion-app’ gebeurt met 2-factor-authenticatie en voldoet daarmee aan de allernieuwste veiligheidsnormen, benadrukt het bedrijf. De ‘Companion-app’ is compatibel met Android en iOS en kan worden gedownload van Google Play en de Apple App Store. De app is beschikbaar in Duitsland en vanaf het vierde kwartaal van 2019 ook voor Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Nederland.

Eerder dit jaar liet SMC al weten gas te willen geven op volledig gedigitaliseerd wagenparkbeheer, het beheren van mobiliteitsbudgetten en bedrijven ondersteunen bij de overstap van bezit naar gebruik.

Categorie: Technologie / Innovatie
Labels: Sixt Mobility Consulting