Campagne ‘Ik Neem Autovrij’ van start

donderdag 3 oktober, 2019

Het moet bedrijven en hun werknemers ertoe aanzetten om met fiets, trein, tram, bus of lopend naar het werk te gaan. De campagne ‘Ik Neem Autovrij’ vindt plaats onder de vlag van de coalitie Anders Reizen gelanceerd door Enexis Groep.

De start van de campagne vond afgelopen dinsdag plaats tijdens het Festival Duurzame Mobiliteit. Netwerkbedrijf Enexis heeft al enige ervaring met ‘autoloze dinsdagen’. Het leverde een structurele gedagsverandering op: 12 procent van het personeel geeft zichzelf nu iedere week een dag autovrij. Deze campagne is een vervolg op de autovrije dinsdag. Cor Brockhoven, directeur Communicatie en Public Affairs bij Enexis Groep: “We hebben binnen onze organisatie gezien dat je echt een verschil kan maken. Als mensen eenmaal ervaren hebben hoe prettig het is om zonder auto naar het werk te komen, dan krijgen ze de smaak te pakken en is de kans groter dat ze dit blijven doen. Als we dat met veel meer bedrijven en organisaties gaan doen, dan kunnen we echt structureel impact hebben op ons reisgedrag en de CO2 uitstoot.”

Organisaties en bedrijven kunnen zich via de site www.ikneemautovrij.nl aansluiten bij de campagne en zo werknemers en anderen stimuleren autovrij te nemen. Medewerkers worden opgeroepen hun verhaal te delen op social media. Zo moet er een positieve beweging op gang komen van mensen die zichzelf ‘trakteren’ op een dag zonder auto.

Categorie: Milieu / CO2-besparing
Labels: Coalitie Anders Reizen, Enexis, Ik Neem Autovrij