Renault voor het eerst met plug-in voor de Captur en hybride voor de Clio

dinsdag 19 mei, 2020 Photo

Na de zomer staan ze in de showroom: de nieuwe Clio E-TECH Hybrid 140 en Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160. Het betreft zowel de eerste full hybrid als plug-in hybrid van Renault. Ook al gelanceerd: de Clio en Captur Bi-Fuel. Renault wedt op meerdere paarden.

Begin dit jaar was de wereldpremière van de nieuwe hybride Renault CLIO E-TECH 140 en de nieuwe Renault CAPTUR E-TECH Plug-in. Nu maakt Renault de prijzen bekend: van de full hybrid Clio starten ze bij 22.990,- euro en van de plug-in hybride Captur bij 33.290, euro. De line-up wordt binnenkort uitgebreid met de Renault Mégane E-TECH Plug-in. Samen met de volledig elektrische Renault ZOE betreft dit het aanbod geëlektrificeerde modellen van Renault.

Goed nieuws voor ‘strenge’ autoregelingen: de gemiddelde CO2-uitstoot van de hybride Clio (NEDC BT) is vastgesteld op 83 g/km. De auto levert een vermogen van 103 kW (140 pk) en heeft een 1,2 kWh-batterij (230V) waarmee, volgens Renault, tot 80% van de ritten in stedelijk gebied 100% elektrisch kan worden afgelegd. De plug-in hybride Captur heeft een systeemvermogen van 117 kW (160 pk) en een batterijcapaciteit van 9,8 kWh (400V), waarmee in stadsverkeer een 100% elektrische actieradius tot 65 km mogelijk is. Afhankelijk van de uitvoering wordt een CO2-uitstoot (NEDC BT) vanaf 34 g/km gerealiseerd. De elektrische topsnelheid bedraagt 135 km/u.

Beide E-TECH versies zijn onder meer te herkennen aan de E-TECH logo’s op de B-stijl en de kofferklep. Afhankelijk van de uitvoering wordt het interieur gekenmerkt door de ‘Smart Cockpit’ met diverse E-TECH verwijzingen, een digitaal instrumentencluster en het nieuwe Renault EASY LINK multimediasysteem met een 7” (horizontaal) of 9,3” (verticaal) beeldscherm. Op de digitale schermen zijn tevens afbeeldingen en animaties te zien die specifiek voor de hybrideversies ontwikkeld zijn.

Renault heeft het aanbod van de Clio en Captur verder uitgebreid met de TCe 100 Bi-Fuel. Deze motorvariant is uitgerust met een af-fabriek LPG-installatie zonder verlies aan bagageruimte en rijdt ook op benzine. Dankzij de lage CO2-uitstoot van 93 g/km voor de CLIO en 107 g/km voor de CAPTUR zijn de Bi-Fuel-uitvoeringen in alle gevallen € 300,- lager geprijsd dan dezelfde versie zonder LPG-installatie.

Categorie: Leasetoppers
Labels: Renault