Polestar komt met nieuw retailconcept: Polestar Destinations
dinsdag 27 juli, 2021
De zogenaamde Spaces kenden we al van het elektrische merk Polestar. Nu komen daar de Destinations bij. Het is een nieuw retailconcept die klanten op gemakkelijk bereikbare locaties buiten de stad de mogelijkheid moeten geven om zich onder te dompelen in het merk Polestar, een proefrit te maken en, bij aanschaf, de auto in ontvangst te nemen.
De Destinations maken onderdeel van de snelle wereldwijde uitrol van het fysieke retailnetwerk van het Zweedse elektrische automerk. In de loop van 2021 wordt het merk gelanceerd in tien nieuwe markten wereldwijd, waardoor het totale aantal Polestar-markten wordt verdubbeld van negen naar achttien. Tegen het einde van dit jaar moet het aantal fysieke retailpunten wereldwijd ook meer dan verdubbeld zijn. Allemaal om het digital-first businessmodel van het merk te ondersteunen.
“We breiden zeer snel uit in zowel bestaande als nieuwe markten. Deze groei is ongekend voor een merk dat nog maar net 12 maanden operationeel is”, zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. “We verwachten een even sterke groei in het aantal Polestar-markten voor 2022.”
Volgens Mike Whittington, Head of Sales bij Polestar, geeft het nieuwe Destination-concept klanten nog meer toegang tot het merk en past het bijzonder goed bij sommige van de nieuwere markten. “We vinden het belangrijk dat onze klanten op hun eigen gewenste manier kunnen communiceren met ons merk en onze auto’s. Onze verfijnde online retailomgeving wordt ondersteund door fysieke locaties om de bekendheid en verkoop te stimuleren.”
Polestar zegt dat het niet nodig is om naar een fysieke locatie te komen om de auto te kopen. Alles kan online; configureren en uiteindelijk kopen. Maar het merk erkent hoe belangrijk de mogelijkheid is om een auto van dichtbij te bekijken en een proefrit te maken. Polestar opent tegen het einde van het jaar dan ook nog eens zestig extra proefritlocaties. In Nederland kunnen geïnteresseerden al sinds maart dit jaar terecht bij verschillende pop-up proefritlocaties, verspreid over het land. En er zijn inmiddels vijf fysieke vestigingen; het Handover Center in Beesd en de vier Spaces op A-locaties in Rotterdam, Den Haag (Westfield Mall of the Netherlands), Eindhoven en Amsterdam.
Categorie: Leasetoppers