Ook onder WLTP halftarief MRB voor nieuwe Mitsubishi Outlander

donderdag 13 september, 2018 Photo

De vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV is een van de eerste plug-in hybrides waarbij het brandstofverbruik en de CO2-emissie gemeten is volgens de nieuwe Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Daardoor komt er ‘slechts’ 5 gram bij.

De plug-in hybride produceert onder de nieuwe WLTP-verbruiks- en emissietest een CO2-uitstoot van 46 g/km. Nauwelijks meer dan onder de ‘oude’ NEDC-test. De Outlander blijft dan ook in aanmerking komen voor het halftarief motorrijtuigenbelasting (MRB). De toename van de BPM is eveneens beperkt (prijzen vanaf bijna 36 mille).

De lage WLTP-waarde is te danken aan de nieuwe aandrijflijn, schrijft Mitsubishi. Die bestaat onder meer uit een 2,4 liter benzinemotor die specifiek voor toepassing in een plug-in hybride is ontworpen. Tevens is het vermogen van zowel de generator als de accu met 10% verhoogd, terwijl de capaciteit van de aandrijfaccu met 15% is toegenomen. Het vermogen van de achterste elektromotor is daarnaast met 10 kW verhoogd. Alle verbeteringen resulteren in een elektrische actieradius van 45 km volgens WLTP. Ter vergelijk: dat is 54 km volgens NEDC2.0. Zijn voorganger kwam tot 54 km volgens de oude NEDC-meting. De maximale puur elektrische snelheid is voor de nieuwste versie van de Outlander PHEV verhoogd tot 135 km/u.

Begin september kwam Mitsubishi samen met NewMotion nog met een actie waarbij er gratis geladen kan worden tot eind 2019. In plaats van deze (gratis) laadpas kan er ook worden gekozen voor de installatie van een NewMotion Home Standard (thuis) laadpunt ter waarde van € 1.199,- inclusief een half jaar New Motion SmartServices. Met deze innovatieve lader kan zes keer sneller worden opgeladen dan via een regulier stopcontact.

Categorie: Leasetoppers
Labels: Mitsubishi, Mitsubishi Outlander