Citroën bedrijfswagens lanceert elektrificatieoffensief

donderdag 12 december, 2019 Photo

Citroën presenteert zijn plannen voor de elektrische toekomst van Citroën Bedrijfswagens. Tegen 2025 is elke model beschikbaar met elektrische aandrijving. Volgend jaar moet al de elektrische Jumpy op de markt komen.

Citroën is momenteel het zesde bedrijfswagenmerk van Europa met een marktaandeel van 9,2% in de eerste helft van 2019. Het huidige gamma bestaat uit de Berlingo Van, Jumpy en Jumper. Van die eerste is al een elektrische variant beschikbaar. In 2021 wordt die opgevolgd door een nieuw emissievrij model.

Maar alle ogen zijn nu gericht op de Jumpy, onlangs nog uitgeroepen tot Bestelauto van het Jaar 2020. De nieuwe elektrische variant komt er straks in twee verschillende uitvoeringen: met een 50 kWh sterke batterij en een range van 200 kilometer (WLTP), en een variant met een 75 kWh sterke batterij die maximaal 300 kilometer (WLTP) op een volle accu rijdt. Belangrijk nieuws voor ondernemers daarbij: het laadgewicht van 1200 kg is gelijk aan die van de dieselversies en de elektrische variant mag maximaal 1.000 kg geremd aanhangwagengewicht trekken.

Meer informatie over de nieuwe elektrische modellen van Citroën Bedrijfswagens wordt in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.

Copyright William CROZES @ Continental Productions

Categorie: Bestelauto's / Logistiek
Labels: Citroen