Leaseauto's - Drives

Drives…Toyota Auris: laagste tco in zijn klasse

maandag 30 november, 2015 Photo

Of deze bijtellingsknaller het straks ook in het post-bijtellingstijdperk goed gaat doen? Daarvoor hebben we maar eens de nieuwste versie van de Auris in huis gehaald. Uiteraard de meest populaire, de hybride Touring Sports. Toyota is zo’n beetje de uitvinder van hybride aandrijflijnen en dat ze al die jaren op het goede paard hebben gewed, blijkt na dieselgate eens te meer. Maar ook zonder sjoemelsoftware van de concurrent was en is deze techniek uiterst overtuigend. Lees verder

Drives…Volvo XC90: aangenaam zelfverzekerd

woensdag 25 november, 2015 Photo

Volvo doet het opmerkelijk goed de laatste jaren in leaseland. Voornamelijk dankzij de bijtellingsknallers: de V40 D5 telde tot vorig jaar 14% bijtelling en maar liefst 180 pk. De beste pk/bijtelling ratio in een conventionele auto. De V60 plug-in hybrides zijn dit jaar niet aan te slepen, en zelfs het vlaggenschip van Volvo – een term die nooit zo goed heeft gepast bij een auto als deze – de XC90 in plug-in hybride, gaat als warme smörrebröd over de toonbank.Lees verder

Drives…Mazda CX-3: geleerd van zijn grote broer

dinsdag 4 augustus, 2015 Photo

Mazda is lekker bezig de laatste jaren. Het complete modellengamma is vernieuwd waarbij het merk wars is van downsizing en niet mee doet aan de plug-hybrid trend. Dat legt het merk geen windeieren; de verkoopprognose worden steeds weer naar boven bijgesteld en qua imago scoort Mazda in de hoogste regionen, blijkt bijvoorbeeld uit het nieuwste Nationale Zakenauto Onderzoek. Op de attractiviteitsindex staat Mazda tussen de merken Tesla, Land Rover, Jaguar en Mercedes. Volgens de onderzoekers voorspelt dit een toenemende belangstelling (en dus een groeiend marktaandeel) voor deze merken in de zakelijke markt. Waarvan acte.Lees verder

Drives…Citroen C4 Cactus: bruikbaarheid staat centraal

maandag 6 juli, 2015 Photo

De auto is al enige tijd op de markt, was er ook altijd in lagere bijtellingsklassen, maar heel spectaculair zijn de verkoopcijfers nu ook weer niet. Terwijl de auto flink werd bewierookt bij zijn aantreden door de autopers. Ook door ons. Het kwam voornamelijk door zijn no-nonsense aanpak: niet de techniek staat bij deze Cactus centraal, maar de bruikbaarheid. Waarbij fleetmanagers maar wat blij moesten worden van de opmerkelijke ‘airbumps’ aan de zijkanten van de auto. Lees verder